فرماندار اشکذر در نشست هماهنگی برنامههای سالروز بازگشت آزادگان به میهن بر لزوم ثبت و نگارش خاطرات اسرای هشت سال دفاع مقدس و بهره مندی از حوزههای مختلف هنری به ویژه هنر هفتم در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت مؤثر تأکید کرد.
کد خبر: ۸۸۸۸۹۳۷
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری بسیج از اشکذر؛ در آستانه 26 مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن محمدعلی شاهحسینی در نشستی که به همین منظور برگزارشده بود اظهار داشت: آزادگان در 8 سال دفاع مقدس رشادتها و مجاهدتهای بسیاری برای حفظ حریم و امنیت ایران اسلامی از خود به یادگار گذاشتهاند و بر ماست تا یاد و خاطره آنها را زنده نگهداریم.

فرماندار اشکذر با اشاره به اینکه بیان خاطرات اسارت برای انتقال به نسلهای جدید باید ثبت و به نگارش درآید تصریح نمود: کتب با نگارش روز در کنار بهرهمندی از مفاهیم هنری میتواند ضمن ایجاد جذابیت، مفاهیم "ازخودگذشتگی "،"ایثار " و "شهادت " را به مردم منتقل کند.

وی حضور پرشور جوانان و نوجوانان مدافع حرم و روحیه شهادتطلبی آنها را نمونه بارزی از درک مفاهیم و آرمانهای بلند انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: انتقال رشادتها و بازگویی خاطرات مجاهدتهای ایثارگران و آزادگان میتواند در تقویت و تحکیم این فرهنگ مؤثر باشد.

شاهحسینی بابیان اینکه در شهرستان اشکذر نیز همگام با سراسر کشور از مجاهدتهای آزادگان در سالروز بازگشت این کبوتران عاشق قدردانی خواهد شد افزود: هرساله مراسمهای متنوعی برای 13 آزاده سرافراز این خطه صورت گرفته است و این مهم در سال جاری نیز با برگزاری گردهمایی خانوادگی انجام خواهد شد.

گفتنی است در این نشست صمیمی برخی از آزادگان شهرستان اشکذر ضمن بیان خاطراتی از دوران اسارت، نقطه نظرات خو را پیرامون برگزاری باشکوه این مراسم ابراز داشتند.


ارسال نظرات