معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد از غیراستانداردبودن 73درصد از واحدهای فعال تولید مصالح ساختمانی در این استان خبرداد.
کد خبر: ۸۸۸۸۹۵۸
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲
معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سومین جلسه شورای فنیغیراستاندارد بودن ۷۳ درصد از واحدهای فعال تولید مصالح ساختمانی در استان استان با اعلام این خبر گفت: از مجموع ۲۹۵ واحد تولیدی مصالح ساختمانی انواع بتن آماده، شن و ماسه، بلوک پلی استایرن و تیرچه بلوک و موزائیک در استان، ۱۷۷ واحد آن فعال که ۱۲۹ واحد فعال آن غیراستاندارد است.
سهمگین افزود: از مجموع ۱۷۷ واحد فعال غیراستاندارد تولید مصالح ساختمانی در استان ۸۲ واحد آن مربوط به تولید تیرچه بلوک و موزائیک، ۳۸ واحد شن و ماسه، ۵ واحد بتن آماده و بقیه در بخش بلوک پلی استایرن است.
وی گفت: در ساختمان های جدید از شخصی و دولتی رعایت ضوابط حفاظت از ساختمان‌ها در برابر نفوذ گاز رادن به منظور حفظ سلامت انسان‌ها ضروری است.
زیرایی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در این نشست گفت: ۱۲۸ فقره پرونده مبنی بر غیراستاندارد بودن واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی به این اداره ارسال شده است که حکم پلمپ و تعطیلی ۱۱۷ واحد آن صادر و تا چند روز آینده این احکام اجرا می‌شود.
موسوی معاون استاندارد و تحقیقات صنعتی استان هم گفت: از مجموع ۳۰۰ واحد تولیدی مصالح ساختمانی در استان بیش از ۷۰ درصد آن‌ها تاکنون موفق به اخذ نشان استاندارد نشده و به طور غیرمجاز فعالیت می‌کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز با تاکید بر رعایت اصول و ضوابط فنی ساخت و ساز‌ها و تولید مصالح ساختمانی گفت:از آنجائیکه این موضوع رابطه متقابلی با سلامت انسان‌ها دارد ضرورت دارد مسئولان و دستگاههای متولی با تعامل و جدیت بیشتر به این موضوع ورود کرده و با متخلفان به شدت برخورد کنند.
نیک اقبالی ضمن درخواست از مسئولان اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان جهت معرفی لیست واحدهای تولیدی دارای نشان استاندارد و مجاز به این معاونت و دستگاههای اجرایی از مدیران دستگاههای اجرایی استان خواست تا از خرید مصالح ساختمانی واحدهای تولیدی غیراستاندارد و غیرمجاز خودداری کنند.
وی همچنین خواستار کنترل و نظارت مستمر و بیشتر بر تولید آسفالت کارخانه‌های آسفالت استان شده است.
ارسال نظرات