با استقبال چشمگیر علاقمندان؛

کارگاه آموزشی بافت پارچه در سرخه برگزار شد

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سرخه گفت: کارگاه آموزشی بافت پارچه در شهرستان سرخه با استقبال چشمگیر هنرجویان و هنرمندان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۸۹۶۲
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، «بهمن اخلاقی»  در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این کارگاه آموزشی یکروزه با هدف تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، احیاء و ترویج صنایع دستی، اشتغالزایی و جلب توجه عموم به هنرهای دستی سنتی برگزار شد.

وی گفت: در این کارگاه آموزشی که به صورت رایگان و با حضور "معصومه طوسی" هیات علمی دانشکده هنر دانشگاه سمنان  و مدیر گروه طراحی و چاپ پارچه برگزار شد، شش مهارت بافت پارچه به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

اخلاقی افزود: هنرجویان در این کارگاه آموزشی با مهارت‌های انتخاب نخ، مبانی رنگ، ترکیب‌بندی، نقش اندازی، سایزبندی و نحوه عرضه محصولات آشنا شدند.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرخه گفت: گفت: با توجه به استقبال بیش از 90 نفر از بانوان سرخه ای و سمنانی از این کارگاه آموزشی، در نظر است روند برگزاری این دوره‌های آموزشی تدوام یابد.

بیش از 300 هنرمند در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در شهرستان سرخه فعالیت دارند و حوله بافی، خرسک، جاجیم و گلیم بافی از مهم‌ترین صنایع دستی این شهرستان محسوب می‌شود.

شهرستان سرخه  در فاصله 20 کیلومتری مرکز استان سمنان قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار