مراسم افتتاحیه جشنواره بازی‌های بومی و محلی خواهران بسیجی کشور به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره 5400 شهید استان کردستان و شهیده مرجان نازقلچی در دانشگاه کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۸۹۶۴
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مراسم افتتاحیه جشنواره بازی‌های بومی و محلی خواهران بسیجی کشور به همت تربیت بدنی سپاه بیت المقدس کردستان به میزبانی دانشگاه کردستان برگزار شد .
 
زینی وند مسئول ورزش خواهران سازمان بسیج کشور هدف از برگزاری این جشنواره را تحقق تدابیر و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اشاعه وتوسعه ورزش همگانی بین تمامی اقشار جامعه و ارتقاء روحیه نشاط و شادابی بین آحاد مردم به ویژه بسیجیان و تبادل فرهنگ آئین نامه ها و رسوم اقوام ایرانی و ترویج آنها عنوان کرد.
 
 
وی افزود: در این جشنواره 15 تیم در 5 رشته ی «هفت سنگ»، «سه گانه»، «دال پلان»، «طناب کشی » و «دارت» به مدت سه روز با هم به رقابت خواهند پرداخت.
 
 
 زینی وند مسئول ورزش خواهران سازمان بسیج کشوردر ادامه گفت: در این جشنواره 14 استان شامل اردبیل، رنجان، ایلام، تهران، تبریز، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، البرز، همدان، چهارمحال بختیاری، گلستان و کردستان  حضور دارند که استان کردستان با دو تیم در این رقابتها شرکت کرده اند.
 
 
در ادامه مدیر تربیت بدنی سپاه بیت المقدس کردستان عنوان کرد :سپاه بیت المقدس کردستان  به منظور توسعه زیرساخت های ورزشی یک برنامه پنج ساله را تدوین کرده است که طبق آن باید در طول پنج سال 110 سالن ورزشی ایجاد شود که تا امروز 60 مورد آن انجام شده است.
 
 
 ودر پایان این مراسم از خانواده دوشهید بزرگوار استان کردستان با اهدا لوح تجلیل شد.
 
انتهای پیام/7727
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ارسال نظرات