خبرهای داغ:
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قم از برگزاری آیین نکوداشت دهمین سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی پنجم مرداد در مسجد اعظم قم خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۹۰۳۱
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام محمدباقر ولدان رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قم در نشست خبری آیین نکوداشت آیت الله مشکینی که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به برگزاری بزرگداشت دهمین سالگرد این عالم مجاهد عنوان کرد: مراسم دهمین سالگرد این مجتهد فقید پنج شنبه پنجم مردادماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار می شود.

وی افزود: آیت الله مشکینی مرد اخلاق، علم و عمل و آینه زهد و از خودگذشتگی و فقیهی مجاهد بود که در عمر با برکت خود بسیاری از سجایای اخلاقی را نه تنها در بعد فردی که در بعد اجتماعی به عرصه ظهور کشاند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قم تصریح کرد: آیت الله مشکینی اهل فیض و فضل بود و با توجه به مناصب حکومتی که از اول انقلاب داشتند، بسیاری از ابعاد شخصیتی وی هنوز مغفول است.

وی آیت الله مشکینی را یک فقیه تمام دانست و خاطرنشان کرد: آن عالم برجسته، فقیهی به تمام معنا بود که بیش از 58 اثر علمی از وی به یادگار مانده است که دلالت بر علم و فضل وی دارد.

حجت الاسلام ولدان اضافه کرد: آیت الله مشکینی آینه اخلاق قرآنی و انقلاب بود و قبل و بعد از وی کسی نتوانست کرسی اخلاقی در فضاهای عمومی و حوزوی شبیه ایشان برگزار کند.

رییس ستاد نمازجمعه قم ادامه داد: این عالم مجاهد سه عنصر برجسته بصیرت، معرفت و همراهی با ولایت را به صورت یکجا در خود داشت و امروز که جهان و کشور تشنه اخلاق و دچار بحران اخلاق است، باید راه و روش وی در جامعه زنده شود.

وی با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده برای آیین دهمین سالگرد ارتحال این عالم ربانی افزود: مراسم بزرگداشت وی پنج شنبه پنجم مردادماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین تقوی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جماعات سراسر کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام ولدان تأکید کرد: در نماز جمعه ششم مردادماه نیز برنامه های مختلفی به منظور بزرگداشت این شخصیت ماندگار انقلاب در نظر گرفته شده که رونمایی از تمبر یادبود وی و همچنین عرضه آثار و کتاب های آن مجتهد برجسته از جمله این برنامه ها است.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قم ابراز کرد: پیشنهادی که به شورای عالی انقلاب فرهنگی و حوزه علمیه ارائه می دهیم این است که باتوجه به فقر معنویت و اخلاق در جهان، معلم اخلاقی همچون آیت الله مشکینی به عنوان نماد اخلاق شناخته شده و نشان اخلاق دینی به صورت سالانه به برگزیدگان اهدا شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح مهم، حوزه های علمیه بسیار نقش آفرین هستند و شورای فرهنگ عمومی استان قم و ستاد نماز جمعه می توانند نقش مهمی ایفا نمایند تا بتوانیم از این طریق یکی از پیام های اصلی انقلاب که اخلاق و فضیلت انسانی است را به وسیله بزرگداشت نام آیت الله مشکینی به جهانیان منتقل کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها