هفتمین دوره المپیاد ریاضی نوجوانان ایران با تقدیر از دو دانش‌آموز هرمزگانی در مرکز آفرینش‌های هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران با حضور تنی چند از مدیران، دبیران مدارس و دانش‌آموزان برگزیده کشوری به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۸۸۹۰۶۷
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛هفتمین دوره المپیاد ریاضی نوجوانان ایران باهدف ایجاد رقابت سالم در درس ریاضی بین نوجوانان مستعد و علاقه‌مند و با معرفی دانش‌آموزان مستعد در زمینه ریاضی به جامعه و آماده شدن این دانش‌آموزان برای شرکت در مسابقات بین‌المللی کانگورو، IMC ، ATMO ، IMO و المپیادهای جهانی دوره دوم متوسطه می‌پردازد.

المپیاد ریاضی نوجوانان ایران، تنها المپیاد منحصر به سنین نوجوان در ایران است که از طرف موسسه مبتکران برگزار و هرساله با استقبال بسیاری از دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند به ریاضی قرار می‌گیرد و درصدد کشف استعداد و معرفی ریاضی‌دانان نوجوان به جامعه است.

ویژگی آزمون المپیاد ریاضی نوجوانان ایران، طراحی پرسش‌ها با استانداردهای بین‌المللی است و این المپیاد تلاش می‌کند صرفاً بر مبنای دانش موضوعی کتاب‌های درسی ریاضی، پرسش‌های مفهومی و عمیقی را طراحی ‌کند تا مهارت و توانایی ریاضی و درک عمیق دانش‌آموزان بهتر سنجیده شود.

شرکت‌کنندگان در این المپیاد در پایه‌های ششم ابتدایی، هفتم، هشتم و نهم در 3 مرحله به‌صورت هماهنگ کشوری با دانش‌آموزان هم‌پایه خود به رقابت پرداختند که در پایان " مهدی جعفری " پایه ششم دبستان مدرسه علوم پزشكی بندرعباس و " مهتاب ظفر امیلی " پایه هفتم مدرسه فرزانگان 1 بندرعباس نیز در میان تقدیر شدگان این المپیاد علمی قرار داشتند که از آن‌ها با اهدا جوایز، لوح و مدال افتخار تقدیر شد.


ارسال نظرات