معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اردبيل:

بهره‌مندي بيش از 23 هزار مددجو از خدمات درماني

معاون حمايت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبيل با تشریح فعالیت‌های بخش بیمه و درمان این حوزه در سه ماهه نخست سال‌جاري، ارائه خدمات بهداشتي و درماني به خانواده‌هاي تحت حمايت را امري ضروري عنوان كرد.
کد خبر: ۸۸۸۹۱۰۸
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
 به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، عليرضا حسين نژاد، معاون حمايت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبيل با اشاره به اینکه بيش از 23 هزار نفر از مددجويان تحت حمايت در سه ماهه نخست سال‌جاري از خدمات درماني، بهداشتي و بيمه‌اي اين نهاد بهره‌مند شده‌اند، گفت: ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مددجویان تحت حمایت، یکی از شاخص‌ترین اقدامات كميته امداد است که به منظور ارتقاء سطح بهداشت، سلامت و درمان خانواده‌های تحت حمايت ارائه می‌شود.

وي با اعلام اينكه بيش از 18 ميليارد ريال در جهت رفع مشكلات بهداشتي و درماني بيماران و خانواده‌هاي تحت حمايت در سال‌جاري هزينه پرداخت شده است، بيان كرد: پرداخت هزینه‌های دارويي، آزمایشگاه، بستری، نگهداری بیماران، کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی، ارائه خدمات به بیماران خاص و تهيه لوازم پزشكي از جمله فعاليت‌هاي اين نهاد در جهت رفع مشكلات درماني مددجويان است.

حسين نژاد با بيان اينكه با بهره‌گيري از بيمه تأمين اجتماعي تلاش داريم بخش قابل توجهي از مشكلات درماني مددجويان را رفع كنيم، گفت: نزديك به سه هزار نفر از زنان سرپرست خانوار و مجريان طرح‌هاي خودكفايي، تحت حمايت بيمه تأمين اجتماعي قرار دارند تا بتوانند از مزاياي درماني و بازنشستگي آن بهره‌مند شوند.

معاون حمايت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با اشاره به اينكه بيش از هشت ميليارد و 800 ميليون ريال براي حق بيمه تأمين اجتماعي مددجويان در سال‌جاري پرداخت شده است، بيان كرد: درصدد هستيم مددجويان بيشتري را از مزيت‌هاي بيمه تأمين اجتماعي بهره‌مند سازيم تا آنان كمتر با مشكلات و مسائل زندگي رو به رو باشند.

وي با بيان اينكه 52 پزشك متخصص و فوق تخصص با كميته امداد استان اردبيل همكاري دارند، اعلام كرد: 125 مركز درماني نيز طرف قرارداد با كميته امداد استان هستند كه در طول سال خدمات درماني و دارويي مختلفي را به بيماران و خانواده‌هاي تحت حمايت ارائه مي‌كنند.

حسين نژاد با اشاره به اينكه بسیاری از خدمات پزشکان نیکوکار و مراکز درمانی طرف قرارداد به صورت رایگان و یا با تخفیفات ویژه به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌شود، افزود: كميته امداد تلاش دارد با ارائه خدمات مختلف درماني به بيماران و مددجويان، مسائل و مشكلات اساسي آنان را رفع كند تا علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری، متحمل سایر مسائل معیشتی و مالی نشوند.

معاون حمايت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با بيان اينكه خيران مي‌توانند به منظور رفع مشكلات درماني و دارويي بيماران و خانواده‌هاي تحت حمايت در قالب «طرح شفا» كمك‌هاي خود را در اختيار آنان قرار دهند، گفت: مشاركت هر چه بيشتر نيكوكاران در اين طرح مي‌تواند روند رسيدگي به امور بيماران را تسريع كرده و موجب بهبودي و سلامتي آنان شود.

وي با اعلام اينكه خيران 114 ميليون ريال در قالب «طرح شفا» به بيماران تحت حمايت كمك كرده‌اند، بيان كرد: اميد است با افزايش كمك‌هاي خيران و توسعه همكاري‌هاي پزشكان خير و مراكز درماني بتوانيم بخش قابل توجهي از نيازهاي ضروري بيماران و خانواده‌هاي تحت حمايت را برطرف كنيم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار