رئیس شیلات سیریک گفت: با هدف کمک به معیشت خانواده وصادرات امسال 8تن ماهی گرمابی درسطح 2هکتار ازاستخرهای روستایی این شهرستان درحال پرورش است.
کد خبر: ۸۸۸۹۱۲۰
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛عبدالله رئیسی رئیس شیلات سیریک گفت:ماهی‌های استحصال شده به کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان صادر و به استانهای خوزستان و سیستان و بلوچستان فرستاده می‌شود.
 
 
وی خاطرنشان کرد: ماهیان گرمابی در دمای بین 18 تا 30 درجه رشد می‌کنند و به علت شرایط آب و هوایی و غذادهی مناسب از سرعت رشد بالایی برخوردار هستند.
 
این مقام مسئول بیان داشت: پارسال در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی طرح پرورش ماهیان گرمابی در روستای محملیان بخش بمانی شهرستان سیریک اجرا شد.
 
 
رئیسی تصریح کرد: موقعیت و شرایط مناسب و مساعد پرورش ماهیان گرمابی در شهرستان سیریک فراهم است و رونق این طرح ها علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار با توجه به صادرات این محصول ارزآور خوبی برای کشور به دنبال دارد.
 
 
روستای محملیان با 12 خانوار در فاصله 10 کیلومتری شرق شهر بندر کوهستک و 30 کیلومتری شمال شرقی شهر بندر سیریک قرار دارد.
 
شهرستان سیریک در 170 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
افزایش اشتغالزایی ، تامین نیاز مردم در مناطق دور از ساحل ، تقویت منابع آبخیزداری و کشاورزی و استفاده بهینه از منابع آبی در پشت سدها از مهم ترین اهداف پرورش ماهی های گرمابی در اقصی نقاط هرمزگان است.
 
کپور معمولی ، کپور نقره ای ، کپور علفخوار و کپور سرگنده و هامور از ماهیان گرمابی است.
 
منبع:ایرنا
ارسال نظرات