مدیر کمیته امداد شهرستان شازند

مردم شازند بیش از یک میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

مدیر کمیته امداد شهرستان شازند گفت: کمک‌های حاصل از پرداخت زکات مردم شازند به یک‌میلیارد و 17 میلیون ریال رسید.
کد خبر: ۸۸۸۹۱۵۰
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ولی مشهدی مدیر کمیته امداد شهرستان شازند با اشاره به میزان زکات جمع‌آوری شده در این شهرستان گفت: مردم شهرستان شازند در سه ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و 17 میلیون ریال به عنوان زکات به نیازمندان کمک کردند.

وی افزود: زکات از واجبات مالی و عبادی است و اگر زکات اموال به موقع پرداخت شود بیشتر مشکلات اقتصادی موجود در سطح شهرستان برطرف می شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان شازند تصریح کرد: میزان زکات جمع‌آوری شده در این شهرستان برای کمک به ساخت مسکن نیازمندان، تأمین جهیزیه، تحصیل، درمان و سایر نیازمندی های محرومان هزینه شده است.

مشهدی در ادامه از جمع آوری 935 میلیون ریال به عنوان زکات فطره در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت : این میزان زکات فطره در روز عید فطر بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

وی نقش جامعه روحانیت را در تبلیغ و تبیین پرداخت فریضه الهی زکات مؤثر دانست و افزود: روحانیان با آگاهی‌بخشی و بیان مسائل اعتقادی و شرعی به کشاورزان می‌توانند به رشد زکات جمع‌آوری شده کمک کنند.

مشهدی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا از طریق توانمندسازی، تعداد افراد تحت حمایت این نهاد کاهش پیدا کند و این امر در کنار حمایت های کمیته امداد نیازمند حمایت خیران است.

انتهای پیام /

ارسال نظرات