خبرهای داغ:
فعال رسانه ای و تحلیلگر مسائل سوریه گفت: این کشور در جنگ با رژیم صهیونیستی بیشترین مقاومت را از خود نشان داد.
کد خبر: ۸۸۸۹۱۹۰
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

سوریه در جنگ با اسرائیل بیشترین مقاومت را از خود نشان داد/ نباید به کشورهای عربی اعتماد کرد

«جواد امین» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم اظهار داشت: هیئت های بلند پایه و وزیران امور خارجه کشور های عربی در پیام های از بشار اسد درخواست عدم حمایت از مقاومت و همکاری با جمهوری اسلامی ایران را داشتند.

وی افزود: اما بنابر تجربه خیانت کشورهای عربی و با صبر و مقاومت ملت سوریه، این امر محقق نشد.

امین با اشاره به اینکه کشورسوریه پیشقدم در مبارزه با استکبار و بخصوص اسرائیل بوده است، خاطرنشان کرد:2500 شهید و 400 مجروح فقط در فوعه و کفریا تقدیم شده است.

وی ادامه داد: در کشورهای عراق و سوریه و لبنان و فلسطین علاوه بر مقاومت نظامی، دولت و مردم به تفکر مقاومتی در زمینه های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی نیز توجه کرده اند و مهمترین هدف استکبار به غارت بردن فکر و ثروت کشورهای عربی و اسلامی است.

این فعال رسانه ای اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران امروز محدود به خاک و مرز خود نیست بلکه فراتر از آن نفوذ و قدرت دارد و همه این برکت ها از تفکر و دور اندیشی حضرت امام خمینی است.

امین با بیان اینکه آزاد سازی حلب پایه گذار اصلی آزاد سازی موصل شد و تمام مناطق در این دو کشور از نظر استراتژی به یکدیگر ارتباط دارند افزود: آزاد سازی موصل نیز به یاری خدا باعث آزاد سازی رقه و دیر الزور خواهد شد .

این کارشناس سوری خاطرنشان شد: با هدایت استراتژی، فرماندهان مقاومت همچون حاج قاسم سلیمان و وحدت نیروی های مقاومت در عراق و سوریه ان شاء الله شاهد پاک سازی تمام مناطق سوریه از داعش باشیم .

گفتگو: سید حسن احمدی

اشاره:

در جنگ 6 روزه سوریه با اسرائیل نبردی بود که از ۵ ژوئن تا ۱۰ ژوئن ۱۹۶۷ میان اسرائیل و کشورهای عربی مصر، سوریه و اردن رخ داد و با پیروزی مطلق اسرائیل به پایان رسید. این نبرد نقطه اوج بحرانی بود که از تاریخ ۱۵ مه تا ۱۲ ژوئن ۱۹۶۷ به درازا انجامید و در آن اسرائیل با شکست ارتش چند کشور عربی قسمتی از خاک آنها را تصرف کرد.

هم‌ زمان سوریه و اردن و عراق هم نیروهای شان را به طور مشترک در بلندی ‌های جولان و کرانه باختری رود اردن برای حمله‌ ای غافل گیرانه جمع کردند. در همین حال اسرائیل با توجه به مساحت کم و اندازه نسبتاً کوچکش استراتژی مبنای جنگ در خاک دشمن به جای جنگ در خاک خود را اتّخاذ کرد.

اسرائیل که حمله هم‌ زمان ارتش های مصر، عراق، سوریه و اردن را در چند قدمی خود می‌ دید، دست پیش گرفت و در تاریخ ۵ ژوئن ۱۹۶۷ به نیروهای ارتش مصر در صحرای سینا حمله کرد. اسرائیل با دریافت اطلاعاتی حیاتی به وسیله عوامل اطلاعاتی خود در مصر پی برد که ارتش مصر بیش از چهارصد هواپیمای جنگنده خود را در نقطه ‌ای جمع کرده ‌است. تا صبح روز بعد صفوف ارتش اسرائیل را شدیداً در هم بکوبد.

جنگ سوریه و اسرائیل در سال1973

جنگی بود که از ششم تا بیست ‌و پنجم اکتبر ۱۹۷۳ میان سوریه و مصر (با حمایت چند کشور عربی دیگر) و اسرائیل اتفاق افتاد. این جنگ با حمله غافلگیرانه مصر و سوریه علیه مواضع نیروهای اسرائیلی در شرق کانال سوئز و ارتفاعات جولان آغاز شد، مناطقی که شش سال قبل در جنگ شش‌ روزه به تصرف قوای اسرائیل درآمده بود. حمله در آخرین ساعات روز کیپور مقدس‌ترین روز در آئین یهودی آغاز شد. روزی که از غروب ۹ مهر ماه آغاز می‌شود و یهودیان در آن روزه‌دار هستند. از آن‌جا که این جنگ در ماه اکتبر و ماه رمضان رخ می‌داد به جنگ اکتبر و جنگ رمضان نیز معروف شده‌است.

در همین رابطه اسرائیل نشنال نیوز نوشت: اسرائیل خواستار ایجاد منطقه حائل برای محافظت از خود در مقابل حزب‌ الله و ایران است، اما نمی‌خواهد این منطقه تحت کنترل روسیه باشد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در مکالمه تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درباره ایجاد یک منطقه حائل در سوریه گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، مقامات صهیونیست نگران آن هستند که سوریه تجزیه شود و به دست روسیه، ایران و بخش‌ های از آن نیز به دست افراد مسلحی که بر سر قدرت رقابت می‌کنند و گروه‌های تحت رهبری کُردها بیفتد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها