یک کارشناس امور مذهبی :

امام صادق (ص) نقش برجسته ای در ترویج فرهنگ اسلام محمدی داشته است

کارشناس امور مذهبی اظهار داشت: امام صادق (ع) شاگردان بسیار زیادی تربیت کرد،آن امام نقش برجسته ای در گسترش و ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی داشته است.
کد خبر: ۸۸۸۹۲۳۴
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
حجت الاسلام بامری، فعال فرهنگی و کارشناس حوزوی و امور مذهبی در گفتگو با خبرنگار بسیج با تسلیت ایام شهادت پیشوای ششم شیعیان، گفت: امام جعفرصادق(ع) در مدت 34 سال امامت پر از خیر و برکت خود نقش برجسته و مفیدی در ترویج و گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی داشته است.
وی با اشاره به این موضوع که امام همام شاگردان بسیار زیادی را پرورش داده‌اند، تصریح کرد: هشام بن حکم و مؤمن طاق و محمد بن مسلم و زرارة بن اعین و... هر یک چهره‌های درخشان و تابناکی از تربیت شدگان مکتب امام جعفر صادق (ع) بودند.
این کارشناس حوزوی و امور مذهبی با تاکید بر اینکه زندگي گهربار امام جعفر صادق( ع ) مصادف بود با خلافت پنج نفر از بني اميه افزود: هر يک به نحوي موجب تألم و تأثر و آزرده خاطر روح بلند آن امام معصوم(ع) را فراهم مي کردند.
حجت الاسلام بامری با اشاره به اینکه امام ششم شیعیان داراي حکمت، علم وسيع، نفوذ کلام و قدرت بيان بوده است، اضافه کرد: ایشان با کمال تواضع و در عين حال با نهايت مناعت طبع، کارهاي خویش را به تنهایی انجام مي داد.
وی با بیان اینکه کاری که امام صادق(ع) انجام داد، بسیار بدیع و اندیشیده بود، عنوان کرد: آن امام همام با استفاده از زمینه مناسبی که امام محمد باقر (ع) فراهم آورد و هسته اولیه علم و تدریس را پایه گذاری کرده بود، آغاز به فعالیت فرهنگی کرد.
این کارشناس حوزوی و امور مذهبی با اشاره به اینکه در مکتب آن امام نه تنها شيعيان بلکه غير شيعيان نيز حضور مي يافتند، ادامه داد: پيشوايان و بزرگان چهارگانه اهل سنت با واسطه يا مستقيم از محضر امام صادق(ع) استفاده فراوان برده اند.
حجت الاسلام والمسلمین بامری با تاکید بر اینکه امام صادق(ع) که همواره مبارزی خستگی ناپذیر و انقلابی بنیادی در میدان فکر و عمل بوده است، گفت: کاری که امام حسین (ع) با قیام خونین خود انجام داد، ایشان در لباس تدریس و تأسیس مکتب و انسان سازی انجام داد و جهادی واقعی انجام داد.
وی با بیان اینکه سرانجام کار به جايی رسيد که با تمام فشارها، حکومت عباسیان چاره ای نديد که امام صادق(ع) را که رهبر شيعيان بود از ميان بردارد و بنابراين توسط عواملش حضرت را به شهادت رساند، خاطرنشان کرد: آن حضرت در سن ۶۵ سالگی در سال ۱۴۸ هجری به شهادت رسيد و در قبرستان معروف بقيع در کنار مرقد پدر و جدّ خودش مدفون گرديد .
ارسال نظرات
آخرین اخبار