مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم (ع):

هدف اصلی آتش به اختیار غلبه بر دشمن است

حجت الاسلام کریم سرافراز ، هدف اصلی از آتش به اختیار را غلبه بر دشمن دانست.
کد خبر: ۸۸۸۹۲۴۰
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم تودیع و معارفه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان لردگان با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولان و بسیجیان برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در این مراسم به نکاتی از فرمایشات مهم مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در دو سال اخیر فرمایشات مهمی را پیرامون مسائل مختلف مطرح کرده اند که این فراوانی حاکی از اهمیت این موضوعات است و یکی از این محورها؛ بازسازی درونی قدرت و استحکام درونی نظام بوده که در جمع های مختلف به آن اشاره فرموده اند.

حجت الاسلام کریم سرافراز افزود: دومین مورد که حضرت آقا به آن اشاره داشته اند و یکی از راههای برون رفت از مشکلات است اقتصاد مقاومتی می باشد.

وی، سومین محور از فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری را استکبار ستیزی و عدم تبعیت از استکبار دانست که بسیار در بیانات ایشان مطرح شده است.

این مقام مسئول، چهارمین محور از فرمایشات حضرت آقا را بحث نفوذ و بیان مباحثی پیرامون نفوذ جریانی و موردی عنوان کرد و ادامه داد: پنجمین محور از بیانات حضرت آقا تذکر پیرامون بحث تحریف شخصیت حضرت امام (ره) است، که ایشان در این زمینه می فرمایند: اگر ملت ایران راه امام را گم کنند یا عمدا راه امام را کنار بگذارند، ملت ایران سیلی خواهند خورد.

حجت الاسلام سرافراز گفت: از مباحث دیگری که معظم له در جمع های مختلف به آن اشاره زیادی داشته اند یکی بحث جهاد کبیر و تبعیت نکردن از دشمن در عرصه های مختلف و دیگری بحث انقلابی گری و انقلابی بودن می باشد.

وی، افزود: حضرت آقا در جمع دانشجویان موضوعی را مطرح کردند تحت عنوان " آتش به اختیار"، که در خطبه های نماز عید فطر نیز به صورت روشن آن را برای همه تفسیر کردند.

حجت الاسلام سرافراز گفت: حالا اینجا این سوال مطرح می شود که اساسا این موضوع آتش به اختیار یک موضوع جدید است یا اینکه یک موضوع دارای پیشینه است؟ وقتی به وصیت نامه امام راحل عظیم الشأن مراجعه می کنیم می بینیم که این موضوع دارای پیشینه است.

وی، افزود: حضرت امام خمینی(ره) در وصیت خویش می فرمایند که؛ از آزادی های مخرب باید جلوگیری شود و از آنچه از نظر شرع حرام است به طور قاطع اگر جلوگیری نشود همه مسئول می باشند و مردم و جوانان حزب الهی اگر برخورد با یکی از این امور مذکور نمودند به دستگاه های مربوطه رجوع کنند و اگر آنها کوتاهی نمودند خود آنان اقدام کنند، که این همان موضوع آتش به اختیار است و در جایی دیگر می فرمایند: وصیت اینجانب به جوانان مومن و عزیز آن است که خودشان در مقابل انحرافات قیام نمایند تا این استقلال و آزادی خود و کشور و ملت خودشان مصون باشد.

این مقام مسئول، با اشاره به مفهوم و شرایط آتش به اختیار از نظر نظامی، تصریح کرد: این تاکتیک نظامی هدفش غلبه بر دشمن است که با در نظر گرفتن شرایطی باعث پیروزی مجموعه می شود .

حجت الاسلام سرافراز، شرایط آتش به اختیار از نظر نظامی را به شرح ذیل برشمرد:

1- عناصر جبهه خودی بر اساس احساس و عاطفه عمل نکند و بر اساس عقل و منطق اقدام کند.

2- هدف حملات این عنصر نظامی باید به سمت دشمن باشد و حفاظت از جان نیروهای خودی باشد نه اینکه با سر در گمی جبهه خودی را دچار آسیب کند.

3- عناصری که در وضعیت آتش به اختیار قرار گرفته اند باید دائما وضعیت خودشان و وضعیت دشمن را محاسبه کنند و مرتبا عملکرد خودشان را ارزیابی نمایند.

4- به محض اینکه شرایط آتش به اختیار تمام شد و ارتباط با مسئولین بالا دستی برقرار شد دیگر تحت امر فرماندهان خود عمل کنند.

وی، گفت: معنا و مفهوم آتش به اختیار در عرصه های فرهنگی، علمی و سیاسی که مطرح می شود زمانی است که مراکز علمی و فرهنگی و سیاسی دچار اختلال شده اند و نمی تمی توانند مسائل را اهم و مهم کنند و موضوعات فرعی را با موضوع اصلی اشتباه می گیرند و جامعه را تا مدت ها دچار تشنج می کنند، که در چنین شرایطی هسته های فکری و فرهنگی و افسران جنگ نرم بایستی نسبت به چالش های بروز یافته در عرصه های فرهنگی و هویتی وارد عمل شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در تشریح شرایط این نوع از آتش به اختیار نیز گفت:

1- افسران جنگ نرم و هسته های فرهنگی و سیاسی در کشور اولا باید قدرت تفکر و تشخیص در عرصه های فکری و سیاسی داشته باشند؛ چرا که اینها نباید مثل مسئولین دچار اختلال شوند و جای موضوع اصلی و فرعی را اشتباه بگیرند.

2- اشراف اطلاعاتی کامل به آن موضوعات و چالش های مطرح شده داشته باشند.

3- آن تشخیصی که در خصوص مسائل فرهنگی داشته اند را با مسئولین امر در میان بگذارند و تذکرات لازم را به متولیان و مسئولان بدهند و اگر مسئولان اقدامی انجام ندادند اینجاست که باید افسران جنگ نرم خودشان وارد عمل شوند و انقلابی عمل کنند.

وی، در پایان از زحمات حجت الاسلام حمیدرضا نباتی تقدیر و حجت الاسلام سید مهران کریم پور را بعنوان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان لردگان معرفی کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار