نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان:

برجام شکست بزرگ سیاسی دولت یازدهم بودم پس از 24 ماه هنوز چیزی عاید ملت نشده است

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در شرایطی که بیش از24 ماه از امضا این توافق می گذرد و هیچ چیزی عاید ملت ایران نشده است.
کد خبر: ۸۸۸۹۲۶۶
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
مولوی نذیراحمد سلامی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج از استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه برجام شکست بزرگ سیاسی دولت یازدهم بود، اظهار داشت: دولت یازدهم بی‌آنکه تضمین محکم و غیرقابل تغییری از طرف غربی داشته باشد بسیاری از تعهدات خود را به صورت کاملا یک جانبه و به گونه‌ای که دیگر امیدی برای بازگشت نیست، عملیاتی کرده است.
وی افزود: خروج بیش از 12 هزار سانتریفیوژ از چرخه غنی‌سازی، توقف تحقیق و توسعه برای غنی‌سازی در فرد، بتن‌ریزی در قلب رآکتور اراک و خروج 9هزار و 700کیلوگرم از ده‌ هزار کیلوگرم اورانیوم غنی شده زیر 5 درصد ایران که در طول ده سال تلاش دانشمندان هسته‌ای کشورمان و با ریختن خون این عزیزان به دست آمده بود از اقدامات غیرقابل بازگشتی است که دولت یازدهم به صورت یک جانبه و بدون هیچ تضمینی آنها را انجام داده و خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد کرده است.
مولوی نذیر احمد سلامی با اشاره به خارج کردن قلب راکتور اراک و پرشدن آن با بتن، بیان کرد: حتی این اقدام دولت هم نتوانست طرف غربی را برای رعایت مفاد این برنامه جامع اقدام مشترک ترغیب کند و تنها چیزی که نصیب ملت ایران شد تعطیلی کامل مراکز هسته ای و دور شدن هر روزه مردم از حق قانونی خودشان است.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: متاسفانه پس از تصویب برجام، دولت در اقدامی شتاب زده شروع به واردات کالاهای غیر ضروری به کشور کرد که در 90درصد موارد وارداتی مشابه داخلی آن در کشور موجود بوده و یا هیچ نیازی به آن کالا در کشور وجود نداشت.
وی واردات بی رویه و عدم حمایت دولتی از تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی در دو سال گذشته را عوامل منفی برجام دانسته و گفت: متاسفانه پول آزاد شده ایران در بانک های خارجی به جای اینکه در بخش های کشاورزی، تولیدی و صنعتی کشور هزینه شود صرف واردات بی رویه و خرید های غیر ضروری شد.
مولوی سلامی خاطر نشان کرد: در طول 24ماه گذشته نه تنها شاهد کاهش تحریم ها نبودیم بلکه از همان ابتدای امضاء برجام شاهد تصویب تحریم های جدید و ظالمانه آمریکا و متحدانش بر ضد مردم و دولت ایران بوده ایم به گونه ای که طرف غربی تاکنون به هیچ یک از مفاد تعهدات خود پایبند نبوده است.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه آمریکا هیچ گاه قابل اعتماد نبوده و نیست، اذعان کرد: بی شک به خوبی مردم ایران و جهان به یاد دارند که تنها پس از چند روز از اجرایی شدن برجام آمریکایی ها با بهانه برنامه موشکی ایران تحریم های جدیدی را بر ضد جمهوری اسلامی وضع کردند و در ادامه با بهانه های حقوق بشری و دخالت در امور کشورهای همسایه تحریم های بیشتری را بر ضد مردم مظلوم کشورمان به تصویب رساندند.
وی دفاع از برجام را غیر عادلانه خواند و تصریح کرد: در شرایطی که بیش از24 ماه از امضا این توافق می گذرد و هیچ چیزی عاید ملت ایران نشده است دفاع از این قرارداد غیر عادلانه بوده و لازم است که ایران در اقدامی جدی در برابر این عهد شکنی های طرف غربی موضع گیری کند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار