دانایی از اجرای طرح شهید رجایی در خصوص شاخصه مناسب سازی در سطح ادارات شهرستان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۹۲۹۰
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، نشست ستاد مناسب سازی شهرستان سمنان با حضور سید عباس دانایی فرمانداری و رئیس ستاد مناسب سازی شهرستان به همراه اعضا و مدیران دستگاههای متولی در محل فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه سید عباس دانایی فرماندار و رئیس ستاد مناسب سازی شهرستان ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) ضمن مطلوب ارزیابی نمودن  فعالیت ها و اقدامات پیگیرانه ادارات متولی  در امر مناسب سازی برنهادینه کردن  فرهنگ مناسب سازی در جامعه تاکید نمود و افزود معلولین بخشی از جامعه ما را تشکیل می دهند که از سوی مسئولان و همه افراد جامعه باید مورد حمایت قرار گرفته و فرهنگ ایجاد فضای مناسب برای تردد معلولین در جامعه نهادینه شود.

وی نتیجه  و ماحصل مناسب سازی معابر و اماکن عمومی تنها برای اقشار  معلولین و جانبازان ندانست  بلکه آحاد جامعه را  بهرمند  از آن دانست و  افزود با توجه به حرکت جامعه به سمت سالمندی فعالیت این امر بیشتر احساس می شود.

دانایی ضمن تاکید بر فرهنگ سازی و آموزش از طریق صدا و سیما ،اصحاب رسانه و... ، بر لزوم  تولید و پخش برنامه های تبلیغی برای ارتقای آگاهی عمومی در زمینه مناسب سازی اماکن عمومی و رعایت قوانین و مقررات از سوی آحاد جامعه  برای افراد معلول تاکید نمود.

فرماندار و رئیس ستاد مناسب سازی شهرستان سمنان از اجرای طرح شهید رجایی در خصوص شاخصه مناسب سازی در سطح ادارات شهرستان خبر داد و افزود ادارات پس از تکمیل فرم اولیه مورد بازرسی و بازدید  قرار خواهند گرفت .

وی اهتمام جدی مسئولان کلیه سازمانها و نهادها بویژه دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های لازم در جهت مناسب‌سازی را ضروری توصیف نموده و اجرای پروژه‌های مناسب‌سازی اماکن و معابر و رفع موانع تردد معلولان، جانبازان و سالمندان را همگام با مناسب‌سازی خدمات و امکانات مورد بهره‌برداری  در سطح شهرستان تاکید نمودند.

در ادامه ارائه گزارش عملکرد از سوی اعضا ستاد ، و فعالیت‌های معمول و جاری و برنامه‌های سازمان بهزیستی در زمینه مناسب‌سازی برای افراد معلول و ناتوان جسمی- حرکتی و همچنین گزارش اقدامات سازمان صدا و سیما درخصوص آموزش و اطلاع‌رسانی و گسترش آگاهی‌های عمومی نسبت به امر خطیر مناسب‌سازی اماکن، معابر، خدمات و امکانات مورد استفاده و بهره‌برداری جامعه هدف از جمله موضوعات مطروحه در این نشست بود

در پایان مقرر شد مدیران ادارات به همراه دستگاههای متولی نسبت به رعایت استانداردسازی در مبلمان شهری، اماکن و ادارات  اقدام نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها