خبرهای داغ:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی با اعلام اینکه 784 وام اشتغال به مبلغ بیش از 82 میلیارد ریال در سه ماهه نخست امسال به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است، افزود: از این تعداد 386 نفر از محل اعتبارات امدادی و 398 نفر نیز از محل تسهیلات قرض الحسنه بانکها وام اشتغال دریافت کرده اند.
کد خبر: ۸۸۸۹۳۳۲
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، غلامحسین پورمنافی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال در سه ماهه نخست امسال از نظر مبلغ شش درصد و از نظر تعداد سه درصد نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته افزایش یافته است، گفت: در سه ماهه نخست سال گذشته 761 فقره تسهیلات اشتغال به مبلغ 77 میلیارد ریال به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال، زمینه استقلال اقتصادی مددجویان را فراهم می کند، تاکید کرد: در سه ماهه نخست امسال 31 میلیارد ریال از محل اعتبارات امدادی و 51 میلیارد ریال نیز از طریق تسهیلات بانکی، وام اشتغال به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

پورمنافی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال و اجرای طرح های خود اشتغالی زمینه را برای استقلال اقتصادی مددجویان فراهم می کند، خاطرنشان کرد: تسهیلات اشتغال پرداخت شده به مدددجویان تحت حمایت شامل 96 طرح کارانگیزی، 334 طرح توان افزایی و 354 طرح خودکفائی بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با بیان اینکه بیشترین تسهیلات اعطا شده در بخش دامپروری بوده است، بیان کرد: از مجموع تسهیلات پرداخت شده به مددجویان، 25 فقره در بخش کشاورزی، 276 فقره در دامپروری، 274 فقره در صنایع دستی و 209 فقره نیز در بخش خدمات هستند.

وی با اعلام اینکه در سه ماهه نخست سال جاری بیش از دو میلیارد ریال از محل مشارکت های مردمی برای ایجاد فرصت های شغلی و آموزش های فنی و حرفه ای مددجویان هزینه شده است، اظهار کرد: در این مدت 800 مورد مشاوره شغلی به مددجویان تحت حمایت انجام شده که 784 مورد به اشتغال مددجویان منجر شده است.

پورمنافی با اشاره به اینکه يكي از رویکردهای کمیته امداد ايجاد اشتغال پايدار و هدايت مددجويان به سمت خودکفائی است، خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری 52 فقره وام اشتغال به مبلغ شش میلیارد ریال به فارغ التحصیلان دانشگاهی تحت حمایت پرداخت شده است.

ارسال نظرات