روانشناس گفت: مسلماً مدیریت و ساماندهی این کودکان باعث نجات جامعه از این معضل و خود کودکان کار می شود و با اقداماتی درست و به موقع می توان جلوی اینگونه آسیب ها و معضلات اجتماعی را گرفت.
کد خبر: ۸۸۸۹۳۴۶
|
۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

دکتر حمید فرزادی روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با معضل کودکان کار و آسیب های آن در جامعه اظهار داشت: به طور طبیعی در هر گونه اختلال و آسیبی ابتدا باید زمینه های پیشگیری از آن را جدی بگیریم و بر روی آن کار کنیم.

وی با بیان این مطلب افزود: در رابطه با معضل کودکان کار هم همین مسئله را باید مد نظر داشت، مسلماً مدیریت و ساماندهی این کودکان باعث نجات جامعه از این معضل و خود کودکان کار می شود و با اقداماتی درست و به موقع می توان جلوی اینگونه آسیب ها و معضلات اجتماعی را گرفت.

این روانشناس خاطر نشان کرد: توانبخشی به موقع کودکان کار می تواند از آسیب دیدن این بچه ها جلوگیری کند چراکه نجات دادن یک کودک کار باعث منفعت خود او و جامعه می شود.

فرزادی در پایان این مطلب بیان کرد: توانبخشی به کودکان کار شامل توانبخشی روانی و اجتماعی است که باید به صورت جدی و مفصل به آن پرداخت اما پیشگیری از معضلات موضوع بسیار مهمی است که خانواده ها مسئولان و نخبگان باید آن را جدی گرفته و برای آن برنامه ریزی کنند.


ارسال نظرات