خبرهای داغ:
سید حافظ حسین زاده
مسئول معاونت تعلیم و تربیت ناحیه بسیج امام صادق(علیه السلام) اصفهان
حجت الاسلام امینیان مسئول معاونت تعلیم و تربیت ناحیه امام صادق(علیه السلام) گفت : اوقات فراغت هم می تواند فرصت باشد و هم تهدید. اگر درست برنامه ریزی شود یک یک فرصت ارزنده ای است و اگر ما غفلت نماییم به یک تهدید برای نوجوانان و جوانان تبدیل می شود.
کد خبر: ۸۸۸۹۳۵۸
|
۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت الاسلام امین امینیان در مراسم افتتاحیه ی طرح جوانه های صالحین که با حضور فرماندهان حوزه ها ، پایگاهها و مسئولین تعلیم و تربیت و فرهنگی اجتماعی حوزه های بسیج ناحیه امام صادق (علیه السلام) برگزار شد به اهمیت اوقات فراغت اشاره نمود و گفت : اوقات فراغت مخصوصا برای نوجوانان و جوانان هم فرصت است و هم تهدید. در طول سال که جوانان مشغول درس و تحصیل می باشند و اوقات فراغت کمتری دارند و آن هم تحت نظارت خانواده است اما با شروع تعطیلات تابستانی بیش از 90 روز فراغت کامل برای دانش آموزان و دانشجویان حاصل می شود که خود می تواند یک فرصت ارزنده باشد اگر ما بتوانیم از این فرصت مناسب استفاده نماییم و می تواند یک تهدید باشد اگر ما غفلت کنیم نسبت به این زمان هایی که جوانان دارند.

وی در ادامه به دستور دین مبین اسلام و قرآن و احادیث و روایات اشاره و تأکید کرد اگر فراغتی پیدا کردی خودت را مشغول کن و برنامه برای خودت داشته باش. آنچه در برنامه های اهل بیت (ع) است می فرمایند: ما باید اوقات فراغت را به گونه ای تقسیم کنیم که موجب رشد باشد و به همین خاطر سازمان بسیج مستضعفین به این امر توجه ویژه ای دارد و برای اوقات فراغت بسیجیان عزیز برنامه ریزی خوبی به جهت رشد عزیزان می نماید.

امینیان افزود: یکی از نهادهایی که مورد اعتماد خانواده هاست مسجد و پایگاه های بسیج می باشد یک خانواده ای اگر بخواهد اوقات فراغت فرزندانش را تکمیل نماید اول به سراغ پایگاه های بسیج می رود اگر بخواهیم اوقات فراغت تابستان را به خوبی برنامه ریزی کنیم اولویت با بسیجیان می باشد و سپس برای عموم برنامه ریزی می کنیم.

وی خاطرنشان کرد : جهت غنی سازی اوقات فراغت بسیجیان هماهنگی هایی با دستگاه های ذیربط از جمله : شهرداری ، اداره میراث فرهنگی و گردشگری شده که بسیجیان عزیز شرکت کننده در طرح می توانند از فضاها و امکانات شهر اصفهان از جمله : مسجد امام ، منارجنبان، هشت بهشت ، مسجد شیخ لطف الله ، کتابخانه های عمومی و سالن های مطالعه و فرهنگسراها و اماکن ورزشی و پارک ها و شهربازی و بازدید از مجموعه ی تخت فولاد با تخفیف 50درصد استفاده نمایند.

امینیان در پایان افزود: در طول تابستان بیش از 2000 نفر از اعضای حلقات ویژه ی صالحین به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام و 8000 نفر از نوجوانان بسیجی در طرح صالحین بهشتی با هدف ترغیب نوجوانان به حضور در نماز جماعت شرکت کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها