سید مهدی موسوی نژاد گفت: نقدینگی برای تامین مالی موردنیاز واحدهای اقتصادی نقش مهم دارد از اینرو می‌تواند نهادهای ارائه خدمات مالی به واحدهای اقتصادی را گسترش دهد؛ چنین وضعیتی در اقتصاد کشورمان دیده نمی شود.
کد خبر: ۸۸۸۹۳۶۳
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۶

سید مهدی موسوی نژاد نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: از جمله عمده ترین عوامل در مسیر توسعه اقتصادی این است که در بحث بازاریابی و ایجاد بازار مناسب برای تولیدات داخلی نتوانستیم موفقیت هایی را کسب کنیم.

وی با بیان اینکه دسترسی به اعتبارات و نقدینگی و دیگر خدمات بانکی امری بسیار ضروری است افزود: نقدینگی ابزار مناسبی برای تشویق رشد اقتصادی کشورمان محسوب می‌شود. کمبود نقدینگی در واحدهای اقتصادی موجب می شود که تقاضای کل در اقتصاد کشورمان کاهش یابد از اینرو منجر به افزایش بیکاری و کاهش سرمایه گذاری می شود.

وی در ادامه گفت: نقدینگی برای تامین مالی موردنیاز واحدهای اقتصادی نقش مهم دارد از اینرو می‌تواند نهادهای ارائه خدمات مالی به واحدهای اقتصادی را گسترش دهد این در حالی است که چنین وضعیتی در اقتصاد کشورمان دیده نمی شود.

 موسوی نژادگفت: در مجلس نهم مصوبه ای را تصویب کردیم که  امکان تفکیک حوزه تجاری از صنعت و معدن ایجاد شود  تا از این طریق وزارت جهاد کشاوری شناخت بیشتری را پیدا کند که آنها بتوانند در حوزه بازاررسانی محصولات  کشاورزی موفقیت هایی را بدست آورند این در حالی است که با مخالفت و مقاومت وزارت صنعت و معدن مواجه شده است لذا به طور عملی کار جدی شکل نگرفته است.

نماینده سابق مجلس گفت: نقدینگی کنونی باید بتواند اعتبارات موردنیاز را برای بخش‌های مختلف اقتصادی فراهم کند تا بتواند نقدینگی را در مسیر ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش تولید بکارگیرد. اعتبارات راه را برای ایجاد و حفظ یک کسب و کار مناسب و صرفه های ناشی از مقیاس فراهم می‌کند. همچنین می‌واند به منظور بهبود فعالیت های رسمی و افزایش بهره وری از آن استفاده می‌شود.

ارسال نظرات