کارگاه آموزشی اعمال مناسک حج با حضور مسئولان کشوری و استانی ویژه زائران حج تمتع در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۹۴۴۳
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استانهای کهگیلویه و بویراحمد،کارگاه آموزشی اعمال مناسک حج در یاسوج فارس و بوشهر در حاشیه این کارگاه آموزشی گفت: امسال ۸۶ هزار نفر زائر از اوایل مردادماه به حج تمتع اعزام می‌شوند.
حجت الاسلام شریفانی افزود: بر اساس تفاهم نامه و قراردادهای منعقد شده با دولت عربستان مسئولان این کشور موظف شدند امنیت زائران ایرانی را به طور کامل برقرار کنند.
وی حج تمتع را فرصتی مناسب و ارزشمند برای تقرب انسان ها به خدای خویش برشمرد و گفت: بهره گیری از فیوضات الهی، ارتقاء سطح معنوی، اخلاقی و عبادی زائران از مهمترین آثار و برکات تشرف به سرزمین وحی است.
مدیر حج و زیارت استان هم گفت: ۱۶۵ نفر زائر در قالب یک کاروان در فاصله زمانی ۲۱ تا ۲۴ مردادماه از فرودگاه بین المللی شیراز به سرزمین وحی اعزام می‌شوند. 
فاضلی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم در زمینه‌های مختلف از جمله اسکان، بهداشت و درمان، حمل و نقل و بیمه درمانی برای اعزام زائران و برگشت آن‌ها به ایران پیش بینی شده است افزود: دست بند الکترونیکی حاوی مشخصات کامل زائر و اتصال آن به تلفنهای مدیران کاروان و همچنین شال متشکل از مشخصات کامل زائر و کاروان و تلفنهای امدادی از دیگر اقدامات مهم انجام شده برای ارتقاء امنیت و حفظ جان زائران ایرانی است.
ارسال نظرات