خبرهای داغ:

اقدام و عمل خانواده کبودراهنگی در تحقق اقتصاد مقاومتی

کارآفرین جوان کبودراهنگی با ایجاد کارگاه تولید پوشاک، زمینه اشتغال همه اعضای خانواده اش را فراهم کرده است.
کد خبر: ۸۸۸۹۴۵۲
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
اقدام و عمل خانواده کبودراهنگی در تحقق اقتصاد مقاومتی
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ایجاد کارگاه های خیاطی و تولید پوشاک ایرانی و تشویق مردم به استفاده از این تولیدات می تواند به چرخه تولید و اشتغال کشور کمک بسیاری کند، در همین راستا بسیج سازندگی برای ایجاد کارگاه‌های خیاطی اقدام به پرداخت تسهیلات به متقاضیان و علاقه‌مندان این عرصه کرده است.

محمدرضا قاسمی جوان 22 ساله کبودراهنگی و یکی از جوانان موفق استان که از این تسهیلات بهره‌مند شده است، در این راستا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: از 15 سالگی در کارگاه های خیاطی به عنوان پادو در تهران کار می کردم، چند سال به این منوال کار کردم تا اینکه بالاخره توانستم پشت چرخ خیاطی بنشینم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه در کارم حرفه ای شدم به روستای خود کردآباد برگشتم و با کمک یکی از آشنایان چند عدد چرخ خیاطی تهیه و در یکی از اتاق های خانه خود مستقر کردم.

این کارآفرین کبودراهنگی در ادامه اظهار داشت: قبل از دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی، برای چند شرکت پوشاک تهران به صورت مزدی‌دوز کار می‌کردیم، یعنی آنها سفارش می دادند و ما برایشان تولید می کردیم؛ اما بعد از اینکه 10 میلیون تومان وام از بسیج سازندگی گرفتم، اقدام به خرید پارچه و ... کردم و از مزدی‌دوزی خارج شدم.

وی گفت: در این کارگاه علاوه بر برادرم؛ مادر، خواهر و دیگر اعضای خانوادها‌م نیز کار می کنند، در واقع همه اعضای خانواده در این کارگاه فعالیت دارند.

قاسمی اظهار داشت: بیشتر تولیدات ما در زمینه انواع شلوار زنانه است، با توجه به اینکه دیگر برای کسی مزدی‌دوزی نمی کنیم در زمینه فروش آن مقداری با مشکل مواجه هستیم.

وی ابراز داشت: در حال حاضر در کارگاه چهار چرخ خیاطی دارم که سه عدد آنها فعال هستند و یکی از چرخ‌ها نیز زمانی که دوخت زیادی داشته باشیم فعال می شود.

این تولید کننده پوشاک با اعلام رضایت خود از این کار گفت: درآمد این کار خوب است و از اینکه به صورت خانوادگی و کنار هم کار می کنیم بسیار راضی هستم و احساس خوبی دارم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار