سید مهدی موسوی نژاد گفت: رکود و عدم رونق فعالیت های اقتصادی در ساختار اقتصادی کشورمان به وفور دیده می‌شود. متاسفانه موفقیت هایی خوبی را در مبحث اقتصادی نداشتیم و تدابیر مسوولان به سمت واردات هدایت شده است.
کد خبر: ۸۸۸۹۴۵۴
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۴

سید مهدی موسوی نژاد نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: تامین نقدینگی و بازارهای پولی و مالی اهمیت ویژه ای در نظام اقتصادی کشورمان دارد. از اینرو صادرات در ادبیات توسعه اقتصاد پایدار از الزامات مهم دستیابی به آن محسوب می‌شود. توسعه بهینه و مناسب بازارهای کالاهای تولیدی از ابزارهای مهم توسعه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه واردات باعث از دست دادن کارایی مورد لزوم در حفظ و بقا و توسعه فعالیت‌های اقتصادی است افزود:واردات بر رشد اقتصادی اثر گذار نیست و اثر آن منفی و بازدارنده است.

وی در ادامه بیان داشت:  یکی از شاخص های توسعه اقتصادی و اثرگذار بر رشد اقتصادی کاهش واردات است. بخش واقعی سرمایه گذاری و نیروی کار اثر کاملا مثبت و معناداری بر رشد اقتصادی دارند.

موسوی نژاد خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه برنامه های مورد نیاز رشد اقتصادی مشخص شده است ولی رکود و عدم رونق فعالیت های اقتصادی در ساختار اقتصادی کشورمان به وفور دیده می‌شود. متاسفانه موفقیت هایی خوبی را در مبحث اقتصادی نداشتیم و متاسفانه تدابیر مسوولان به سمت واردات هدایت شده است.

نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات عمده در اقتصاد کشورمان ، مبحث واردات است .

وی افزود: در کشورمان شاهد هستیم که واردات کالاهای غیر ضروری رشد یافته است و در حوزه های مختلف اقتصادی اعم از صنعت و نفت هم وجود داشته است این در حالی است که واردات محصولات کشاورزی و غیر کشاورزی هم رو به افزایش بوده است.

ارسال نظرات