در گفتگو با مسئول بسیج سازندگی ناحیه ثارالله یزد:

اعزام بیش از2000 نفر بسیجی، در اردوهای جهادی سال 1396

کد خبر: ۸۸۸۹۴۵۹
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، "جواد دهقانی" مسئول بسیج سازندگی ناحیه ثارالله یزد درگفتگوی خبری باروابط عمومی ناحیه ثارالله برنامه های اعزام گروههای جهادی به مناطق محروم را تشریح کرد.

خبرنگار بسیج : جناب سروان بفرمایید تاکنون چه تعداد نیروی جهادی به مناطق محروم اعزام شده اند؟

باسلام درود فراوان به روان پاک شهداء وامام شهدا ء وآروزی سلامتی وتعجیل در فرج آقا امام زمان (عج)ونایب برحقش مقام معظم رهبری (مدظله) بنده بعرض برسانم که درسال 96 بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج ثارالله یزد به اعزام بیش از 2000 نفربسیجی اهم از برادر و خواهر درقالب اردوهای جهادی یک روزه، سه روزه، هفت روزه وده روزه دانش آموزی انتخاب و برای خدمت رسانی به مناطق محروم اعزام می شوند که بر این اساس بسیج سازندگی ناحیه ثارالله یزد دراین اردوهای جهادی وظیفه پشتیبانی و حمایت از گروه های جهادی را بر عهده دارد.

خبرنگاربسیج: آقای دهقانی بفرمایید فعالیت های اردوهای جهادی درچه مناطقی صورت می گیرد؟

اردوهای جهادی سالهای متوالی دراستان یزد درحوزه مقاومت بسیج روستای امام خامنه ای و دهستان توابع روستا های محمدآباد، فهرج ،روستای اکرم آباد ،اکرمیه و.....منطقه طرح کرامت حسن آباد مشیر یزد این استان فعالیت داشته است و به رفع مشکلات این مناطق می پردازند.

خبرنگاربسیج : مهم ترین دغدغه روستاها درحال حاظر چیست وشما چه کمکی می توانید به جوانان بکنید؟

بسیج سازندگی ناحیه ثارالله یزد آمادگی این را دارد که تسهیلاتی را جهت پرداخت وام اقتصاد مقاومتی ومشاوره وهمکاری وهمیاری به جوانان ارائه بدهد. در حال حاضر مهم ترین دغدغه ما این است که شعار سال تحقق یابد و در روستاها بحث معیشت و اشتغال و آموزش عرصه های اقتصاد مقاومتی به روستاییان اشتغالزایی گردد تا از این عرصه های اقتصاد مقاومتی با توجه به بيكاري جوانان و مشكلات اقتصادي موجود در روستاها وبحث معيشت و اشتغال که کم آبی شدید نیز می باشد مرتفع گردد.

خبرنگاربسیج : فعالیتهای بهداشتی بسیج راتوضیح دهید.

در بخش بهداشت وسلامت به آموزش بهداشت فردی و محیطی زنان و زایمان ، بهداشت دهان و دندان،ایستگاه سلامت در طرح پایش سلامت و تست قند خون و فشار خون اهالی روستا وتست آب شرب مناطق مختلف روستای می توان اشاره کرد.

خبرنگاربسیج: در بخش فرهنگی چه فعالیت هایی صورت گرفته است؟

مهم ترین مشکل عمده مسائل فرهنگی است ورود جهادگران موجب برکت در منطقه روستای می شود، ولی مشکل عمده فرهنگی این منطقه توریستی ومهاجرت اتباع افغانی بوده است. که ماهواره واعتیاد مواد مخدر به شدت در این منطقه رواج پیدا کرده و ساکنین روستا ی تحت تاثیر ماهواره و هم تحت تاثیر افرادی هستند که بنام توریستی وارد منطقه می شوند بخاطر همین موضوع برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ غرب واعتیاد مواد مخدر در منطقه روستایی،در نظر داریم امسال از یک تیم با حضور روحانی که متخصص در زمینه های آموزشی و فرهنگی بودند استفاده کنیم در بخش فرهنگی آموزشهایی در زمینه های مختلفی همچون احکام، مشاوره زنان و خانواده و کلاسهای پیشگیری از اعتیاد می باشد.

خبر نگار بسیج :درباره کلاس های آموزشی مختصر توضیح بفرمایید؟

در بخش فعالیت های اقتصاد مقاومتی و خود اشتغالی به بحث آموزش وکلاس های با موضوع اشتغال برای خانم ها، پرورش طیور و ماکیان، آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی، بحث غنی سازی خوراک دام و طیور، آموزش و پرورش گیاهان دارویی، گلخانه، آموزش خشک کن گیاهان دارویی پرداخته شد و بازدید از عرصه های مختلف انجام شد تا درآمد زایی برای کار آفرینان داشته باشد. وقتی که این آموزش ها از طرف کسانی باشد که بدونه هیچ منتی به روستا آمده اند و به آنها آموزش می دهند تاثیر بیشتری دارد وبا اخلاص کار می کنند.

خبر نگار بسیج : آقای دهقانی اگر خاطره ای درباره اردوهای جهادی دارید بگویید:

در ابتدای حضور ما برای اهالی روستا غیر عادی بود و این سوال در ذهنشان ایجاد شده بود که این افراد مشغول چه کاری هستند! روستاییان فکر می کردند که ما از دولت پول می گیریم بعدها که متوجه فلسفه حضورگروه جهادی ما شدند پای کارآمدند و در پشتیبانی از گروه جهادی به ما یاری رساندند.

خبر نگار بسیج: ویژگی های جهادگران را در این عرصه بفرمایید؟

جهادگران بسیجی در درجه اول باید به فرمان فرمانده کل قوا لبیک بگویند وتا پای جان از خود گذشتگی انجام بدهند وبا توکل به خدای، اخلاص و توانایی داشته باشند، اصل اردوی جهادی بر پایه تقویت ایمان و خودسازی بنا شده است به نظر من کسی که شرکت کننده در اردوهای جهادی می باشد باید روی خودسازی خود کار کند و اگر کار و مسئولیتش طوری باشد که او را از خودسازی دور کند باخته است یعنی نه خودش در اردوی جهادی موفق شده است و نه اردویی که برگزار می کند تاثیر گذار خواهد بود.

همچنین مسئول گروه جهادی باید نیروهای متخصص را در کارگروه های تخصصی استفاده و با اعضای گروه، روستاییان و مسئولین بتواند بخوبی ارتباط برقرار کند، تا بتواند اقتدار و توانایی لازم راکسب کند.

همچنین توانایی تصمیم گیری را داشته و همیشه انتقاد پذیر باشد و از تجربیات دیگران استفاده کند، رفتارش طوری باشد که الگوی همه جهاد گران بوده و همچنین از تجربیات رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس ومعتمدین وپیشکسوتان می تواند بخوبی استفاده کند.

خبر نگار بسیج:چه آسیبهایی این گروه های جهادی راتضعیف می کنند؟

آسیب ها زمانی آغاز می شوند که افراد به دنبال بزرگ نشان دادن کارها باشند، یا خدای نکرده جهت ریاکاری ودنبال پول باشندنه مفید بودن کارها و فقط به دنبال رسانه ای کردن خدمت رسانی ها باشند. برای خدمت رسانی بهتر در روستاها باید ابتدا کم و کاستی های آن منطقه محروم شناسایی شوند. از دیگر موارد آسیب می توان به عدم وجود برنامه های خود سازی برای اعضای گروه بر شمرد.

وکلام آخر؟

از تک تک بسیجیان شرکت کننده دراین کار مخلصانه ،که امروزجهاد گران بسیج ادامه دهندگان همان رزمندگان و شهدای دفاع مقدس می باشند تقدیر وتشکرکنم وبنده حقیر راکه لایق این کار بزرگ می دانند یاری نمایند و از دعای خیرشان بهره مند سازند.

ارسال نظرات