نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج»:

واردات بی‌رویه امکان رقابت را از بین برده است

سید مهدی موسوی نژاد گفت: با انبوهی از محصولات خارجی در کشورمان مواجه هستیم افزود: واردات بی‌رویه موجب شده است که امکان رقابت از بین برود و موجب گسترش مشکلات تولید و منابع انسانی شود.
کد خبر: ۸۸۸۹۴۷۰
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۷

سید مهدی موسوی نژاد نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: انباشت کالاهای خارجی  نوعی ناکارامدی بازارهای مالی است. متاسفانه قشر عظیمی از جامعه، دسترسی به منابع مالی و نقدینگی کنونی در کشورمان ندارند و از سویی دیگر هم سازوکار تجهیز منابع و پس اندازها از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه با انبوهی از محصولات خارجی در کشورمان مواجه هستیم افزود:  واردات بی‌رویه موجب شده است  که امکان رقابت از بین برود و  موجب گسترش مشکلات تولید و  منابع انسانی شود. لذا  نرخ بیکاری هم رو به افزایش خواهد رفت لذا واردات کالاهای خارجی به گونه زنجیره ای موجب می‌شود تا آسیب های اقتصادی فراوانی به ساختار اقتصادی کشورمان وارد شود.

وی در ادامه بیان داشت: کالاهای خارجی موجب می‌شود تا رشد اقتصادی کاهش یابد. واردات بی‌رویه نشان دهنده این است که عملکرد بسیار ضعیفی در اقتصاد کشورمان است. کالاهای خارجی نمی‌تواند تکنولوژی مورد لزوم را برای کشورمان انتقال دهد و منبعی مناسب برای انباشت سرمایه خارجی و به دنبال آن ارتقای رشد اقتصادی است.

موسوی نژاد خاطر نشان کرد: واردکنندگان جریان های خاص و ویژه برنامه ریزی شده ای را در پیش گرفتند در شرایطی که در بازار اقتصادی کشورمان رونق نیست و مردم هم از نقدینگی کنونی بهره ای نبرده اند باید به دنبال ارائه راه حل‌های مناسب باشیم؛  واردات کالاهای خارجی که تاثیری در پیشرفت اقتصادی کشورمان ندارد تنها در جهت توانمند کردن نیروهای انسانی خارجی است. مسیر واردات در جهتی قرار گرفته است که کالاهای غیر ضروری را به داخل کشورمان وارد کند از اینرو واردات یکی از مشکلات اساسی  ساختار اقتصادی کشورمان است.

ارسال نظرات