مدیرکل اوقاف استان مرکزی با اشاره به سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) در 50 بقعه متبرکه استان مرکزی میزبان عزاداران شهادت امام جعفر صادق(ع) است.
کد خبر: ۸۸۸۹۵۱۳
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶

حجت‌الاسلام محمدباقر حسینی‌اراکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با بیان اینکه بقاع شاخص استان میزبان عزادارن ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت امام صادق(ع) است، گفت: : بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در 50 بقعه شاخص استان برگزار می‌شود.

وی برگزاری مراسم مذهبی در رابطه با شخصیت ائمه(ع) را یکی از برنامه‌های مهم و تأثیرگذار در راستای ترویج فرهنگ و معارف معصومین در جامعه دانست و افزود: امامان نیازمند برگزاری این مجالس نیستند، بلکه این ما هستیم که به این مجالس نیاز داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به شخصیت والا و بزرگ امام صادق(ع) گفت: امام جعفر صادق(ع) دارای شخصیتی فردی و اجتماعی بود که الگویی برای هدایت مسلمانان و جلوگیری از انحرافات اجتماعی عقیدتی و اعتقادی در جامعه است.

حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی تصریح کرد: امام صادق(ع) بهترین لحظات زندگی خویش را وقف تعلیم علوم و دانش‌های گوناگون کرد، در انجام این تکلیف و مسئولیت الهی تا آنجا به پیشرفت و موفقیت نائل شد که آوازه دانایی و دانش او همه جا را فرا گرفت و نه تنها علما و دانشمندان مذاهب تشیع و تسنن که حامیان تفکرات الحادی در برابر عظمت شخصیت علمی آن پیشوای الهی خاضع و معترف شدند.

وی افزود: امام صادق(ع) در زمان حیات پربرکت خود با راه‌اندازی یک نهضت فراگیر علمی و فرهنگی در پی آن بودند که هویت دینی و علمی شیعه را محکم کنند. و اگر امروز شیعه باقی مانده است به برکات تلاش‌های مجاهدانه ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت است که با همه سختی‌ها و فشارها به تربیت و پرورش شاگردان بزرگی پرداختند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در دوران حیات خود پایگاه فکری را هدایت و کرسی‌های آزاداندیشی در بین همه راه‌انداختند و حقایق دینی را تبیین، فکرها را بازسازی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات