فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه خبر داد؛

آغاز عملیات اجرائی احداث ۱۳ واحد مسکونی توسط بسیج سازندگی تربت حیدریه

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه از آغاز عملیات اجرائی احداث 13 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) توسط بسیج سازندگی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۹۵۲۵
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
 سرهنگ فرضعلی گرایلی در حاشیه بازدید از احداث این واحد های مسکونی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار کرد: عملیات اجرائی ۱۳ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد توسط جهادگران بسیجی و در قالب اردوهای جهادی بسیج سازندگی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد.
 
وی افزود: برای احداث این واحدهای مسکونی هر کدام با زیربنای ۴۵، ۶۰ و ۹۰ مترمربع، از محل اعتبارهای بلاعوض کمیته امداد امام خمینی(ره) و تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی( هرکدام بنا به متراژ زمین) هزینه می شود.
 
گرایلی کمک های بلاعوض کمیته امداد را بین ۶۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال و تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای احداث این واحدهای مسکونی را ۱۸۰ میلیون ریال عنوان کرد.
 
وی افزود: این واحدهای مسکونی متعلق به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) درمناطق محروم روستائی جلگه رخ و بخش کدکن شامل روستاهای؛ اسفیز(۲واحد)، دافی(۲واحد)، رباط میاندشت(۳ واحد)، حاج بیگی، حصاریزدان، سرهنگ کلغری، اسدآباد، جوادیه هر کدام یک واحد توسط یکهزار جهادگر بسیجی در قالب گروههای جهادی بسیج سازندگی در مدت ۲ ماه احداث می شود.
 
فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه ازعرصه های بهداشتی و درمانی، کشاورزی(جمع آوری محصولات کشاورزان)، فرهنگی و اجتماعی بعنوان سایر فعالیت های گروه‌های جهادی در این مدت یاد کرد.
 
وی بیان داشت: هر گروه جهادی متشکل از ۲۲ نفر می باشد که در برخی از حوزه های مقاومت بسیج بنا به استقبال فراوانی که از این اردوها شده دو گروه جهادی اعزام شدند.
 
وی هدف اصلی از برگزاری اردوهای جهادی را ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه عنوان کرد و گفت: اعزام جهادگران بسیجی به مناطق روستائی علاوه بر محرومیت زدائی، باید فرهنگ همت و کار گروهی را در این مناطق افزایش دهد تا مردم با ادامه دادن فعالیت ها و عرصه های بسیج سازندگی بتوانند خودشان در محرومیت زدائی از چهره روستای خود نقش داشته باشند.
 
گرایلی استفاده از ظرفیت جوانان و نوجوانان در این اردوها را فرصتی مناسب برای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در نسل‌های آینده دانست و گفت: جوانانی که با روحیه جهادی و نشاط و معنویت بدون هیچ چشم داشتی در مدت یک هفته تا ۱۰ روز بصورت شبانه روز در این اردوها تلاش می کنند بطور حتم از نزدیک با محرومیت های مناطق مختلف اشنا شده و بعنوان مدیران آینده انقلاب با درک صحیح از مشکلات، تصمیماتی مناسبی را اتخاذ خواهند کرد. تابستان امسال بیش از یکهزار جهاد گر بسیجی در قالب ۱۸ گروه جهادی به مناطق محروم تربت حیدریه و رشتخوار اعزام می شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها