رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان:

باتوجه به خواب آلودگی خطر تصادفات رانندگی تا 10 درصد افزایش می‌دهد

باتوجه به اینکه خواب آلودگی خطر تصادفات رانندگی را تا 10 درصد افزایش می‌دهد و اوج این خواب آلودگی از ساعت 24 شروع می شود و تا ساعت پنج صبح ادامه می یابد.
کد خبر: ۸۸۸۹۵۸۱
|
۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان در زنجان گفت: بیشترین تخلفات ثبت شده در سه ماه نخست سالجاری در آزادراه قزوین – زنجان به ثبت رسیده است .

محمد امینی افزود:درسه ماهه نخست سالجاری 26 میلیون و 829هزارتردد درمحورهای استان زنجان به ثبت رسیده است که 22درصد مربوط به خودورهای سنگین است .

وی اظهار داشت: از کل ترددهای صورت گرفته در جاده¬‌های استان در سه ماهه نخست سالجاری گذشته 18 هزار و 600 مورد تخلف به ثبت رسیده است که از دیدگاه آماری 5% با تخلف سرعت غیرمجاز ، 1% سبقت غیرمجاز و 11 % با فاصله طولی غیرمجاز همراه بوده است.

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان تصریح کرد: بالاترین سرعت ثبت‌شده در محورهای استان و مربوط به یک دستگاه هیوندای جنسیس است که سرعت غیرمجاز 204 کیلومتر بر ساعت داشت درحالی‌که سرعت مجاز در آن محور ١٢٠ کیلومتر است.

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان، با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی وقوع تصادفات جاده تخلف سرعت غیرمجاز است، اظهارداشت: ساعت اوج ترافیک در مجموع محورهای استان بین ساعات 17 الی 20 است و اوج تخلف سرعت غیرمجاز نیز در ساعات بعد از نیمه شب تا 5 صبح اتفاق می‌افتد که این مسئله با میزان تلفات ناشی ازتصادفات جاده ای دراین بازه زمانی نسبت کاملا مستقیمی دارد.

رییس اداره مدیریت راههای اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان با اشاره به آمار بالای تخلفات در محورهای مواصلاتی استان زنجان ادامه داد: طبق آمارهایی که به صورت آنلاین از سامانه تردد شماری احصا می شود، در محورهای استان زنجان تا سال گذشته سرعت غیرمجاز بسیارشایع بوده است به طوریکه جاده های استان زنجان جزو چهاراستان اول درتخلف سرعت غیرمجاز بودند و معمولا 17 الی 20 درصد ترددها همراه با سرعت غیرمجاز صورت می گرفت و این تعداد ، رانندگی و مسافرت بقیه را هم با مشکل مواجه می کردند چرا که وقتی راننده در استانهای تهران و البرز و قزوین با ترافیک رانندگی کرده بود با رسیدن به محورهای خلوت استان زنجان اقدام به رانندگی با سرعت غیرمجازمی کرد اما بانصب و راه‌اندازی سامانه های جدید در سال جاری در آزاد راه‌های استان زنجان ، درصد تخلف سرعت غیرمجاز کاهش چشمگیری پیدا کرده‌ که به تبع آن شاهد کاهش میزان تصادفات هستیم.

امینی تاکید کرد: باتوجه به اینکه خواب آلودگی خطر تصادفات رانندگی را تا 10 درصد افزایش می‌دهد و اوج این خواب آلودگی از ساعت 24 شروع می شود و تا ساعت پنج صبح ادامه می یابد؛ بنابراین بهتر است رانندگان و افرادی که قصد سفر دارند تا حد امکان در این ساعات رانندگی نکنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار