نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم حاکمیت سوریه را نقض و ده‌ها بار به این کشور حمله کرده است.
کد خبر: ۸۸۸۹۵۸۸
|
۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، اظهارات حساس بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره سیاست این رژیم در قبال سوریه به خاطر اشتباه برگزار کنندگان یک نشست پشت درهای بسته در شهر بوداپست پایتخت مجارستان به بیرون درز کرد.

این نشست محرمانه بین نتانیاهو و نخست وزیران مجارستان، چک، لهستان و اسلواکی در جریان سفر جاری نتانیاهو به بوداپست برگزار شد اما به علت نامعلومی چند دقیقه از محتوای نشست از طریق هدفون های توزیع شده بین خبرنگاران که پشت درهای بسته در انتظار کنفرانس مطبوعاتی بعد از نشست بودند، پخش شد.

این اظهارات نتانیاهو در جریان صحبت با همتایان اروپایی خود، اولین اعتراف علنی تل آویو به عملیات نظامی خود در داخل سوریه است.

ارتش رژیم صهیونیستی بیشتر اوقات از اظهار نظر درخصوص هرگونه خبری مبنی بر عملیات این رژیم در خارج از مرزهای فلسطین اشغالی خودداری می کند.

به گزارش تسنیم،پخش زنده نشست در بوداپست بعد از چند دقیقه از آغاز آن قطع شد اما به نظر می رسد نخست وزیر بی صبرانه منتظر فرصتی برای صحبت درباره فعالیت های حزب الله در سوریه بود لذا همان اول سر بحث رفت و گفت: "ما مرزهای خود را نه فقط با مصر بلکه با بلندی‌های جولان بسته‌ایم. دیوار احداث کرده‌ایم زیرا با مشکلاتی درخصوص تلاش های داعش و ایران برای گشودن جبهه‌ای تروریستی در آنجا مواجه شدیم".

او افزود: "من به پوتین گفتم وقتی می بینیم که سلاح برای حزب الله می برند، آنها را هدف می گیریم. دهها بار اینکار را کرده ایم".

نتانیاهو همچنین به مسئولان اروپایی به خاطر نوع موضعگیری در قبال رژیم صهیونیستی به شدت حمله کرد و رفتار اتحادیه اوروپا را "جنون آمیز" دانست.

نتانیاهو پیش از این در کنفرانس مطبوعاتی خود با ایمانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفت که تل آویو به شدت با آتش بس در جنوب سوریه که روسیه و آمریکا به آن دست یافتند، مخالف است زیرا ماهیتی دائمی به حضور ایران در سوریه می دهد.
ارسال نظرات