سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی عراق از آغاز عملیات آزادسازی نبرد تلعفر طی هفته‌های آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۹۵۹۶
|
۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد الاسدی سخنگوی هیئت الحشدالشعبی عراق در گفتگو با شبکه خبری المیادین گفت که تلعفر مقصد بعدی نیروهای عراقی خواهد بود.

وی با بیان اینکه نیروهای داوطلب مردمی بیشتر مناطق تلعفر و المحلبیه را از شش ماه قبل تاکنون به محاصره خود در آورده‌اند، گفت: نبرد آزادسازی تلعفر چه بسا طی چند هفته آینده آغاز می‌شود.

الاسدی تاکید کرد که عملیات تلعفر عملیات بزرگی است، زیرا منطقه‌ای که قرار است در آن عملیات انجام شود، بیش از 1000 کیلومتر مربع مساحت دارد و شامل مرکز شهرستان تلعفر و دو ناحیه المحلبیه و العیاضیه و ده‌ها روستا و ارتفاعات کوهستانی می‌شود.

سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی عراق همچنین از دخالت‌های منطقه‌‌‌ای، بین‌المللی و فشارها برای جلوگیری از مشارکت این نیروها برای آزادسازی عراق از لوث داعش پرده برداشت.

به گزارش تسنیم،وی افزود: برخی طرف‌های سیاسی داخلی به نمایندگی از طرف‌های خارجی از تصویب قانون نیروهای داوطلب مردمی جلوگیری می‌کنند و خواهان ابطال این قانون هستند.

شهر تلعفر که در سال 2014 به اشغال گروه تروریستی داعش در آمده است، 65 کیلومتر با مرکز موصل فاصله دارد.

این شهر پایگاه مهم داعش و راهی برای عبور تروریست‌ها از سوریه به موصل و بالعکس است و از این مسیر همه کمک‌های لجستیک برای داعش فرستاده می‌شود.
ارسال نظرات