مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

برگزاری جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان با هدف ارتقای سطح کیفی اخبار

جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان زنجان با هدف ارتقای سطح کیفی اخبار و گسترش فرهنگ مطالعه و شناسایی نقاط قوت و ضعف رسانه‌ها برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۸۹۶۱۸
|
۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در نشست خبری با اشاره به جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان زنجان گفت: در سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان زنجان ٣٥٦ اثر از ٨٦ شرکت‌کننده به ثبت رسیده است که همزمان با روز خبرنگار در ١٧ مرداد، نفرات برتر هر حوزه معرفی می‌شوند.

ناصر مقدم با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان در هر حوزه اعلام کرد: در بخش سرمقاله و یادداشت نیز ٥١ اثر از سوی ٢٩ شرکت‌کننده، در بخش مصاحبه ٤٢ اثر از سوی ٢٥ شرکت‌کننده ارسال شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین اثر در بخش گزارش(خبری، تحقیقی) بوده که ٤١ خبرنگار، ٨٠ اثر در این بخش ارسال کرده‌اند، اظهار داشت: تعداد آثار در بخش تیتر نیز بالا بوده که مقدم با اشاره به آن گفت: ٣٩ شرکت‌کننده با ٦١ تیتر در این بخش شرکت کرده‌اند، در بخش مقاله نیز ٢٩ اثر از سوی ١٥ شرکت‌کننده ثبت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از مشارکت ١١ شرکت‌کننده با ٣٥ اثر در بخش طراحی و صفحه‌آرایی خبر داده و تاکید کرد: در بخش خبر ٢٠ اثر از سوی ١٤ خبرنگار ارسال شده، تک عکس خبری ١٧ اثر از ٨ عکاس، هفت مجموعه عکس خبری، چهار مجموعه عکس غیرخبری و چهار طنز مکتوب از سوی دو شرکت‌کننده به دبیرخانه ارسال شده و در بخش کاریکاتور هیچ اثری دریافت نشده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: پنج رسانه در بخش موضوعی جشنواره شرکت کرده‌اند که از همگی آنان تقدیر می‌شود.

ناصر مقدم اظهار داشت: بخش‌های موضوعی این جشنواره شامل اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، حقوق شهروندی، ایثار و شهادت، نماز و معنویت، حجاب و عفاف، قاچاق کالا و ارز، خانواده و سبک زندگی، آب و محیط زیست، چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی (طلاق، حاشیه‌نشینی، اعتیاد، فساد اداری، بیکاری، فقر)، رسانه و انتخابات اعلام شده است.

وی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقای سطح کیفی اخبار و گسترش فرهنگ مطالعه و شناسایی نقاط قوت و ضعف رسانه‌ها عنوان کرده و ادامه داد: در داوری این آثار نیز همچون سال‌های گذشته از اساتید بنام کشوری در حوزه مطبوعات بهره‌ خواهیم گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری همزمان نمایشگاه مطبوعات همزمان با جشنواره مطبوعات افزود: به دلیل محدودیت فضا، این امکان میسر نبوده ولی همزمان با نمایشگاه کتاب، نمایشگاه مطبوعات نیز برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات