بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده از محل تسهیلات اشتغال پرداختی به جامعه هدف تعداد 230 فرصت شغلی جدید برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در سه‌ماهه اول سال جاری ایجادشده است.
کد خبر: ۸۸۸۹۶۲۰
|
۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی جامعه هدف و خروج سالانه 10درصد آن‌ها از چرخه حمایتی این نهاد با محوریت اشتغال است، گفت : خدمات اشتغال‌زایی کمیته امداد موجب می‌شود زمینه تأمین معاش و استقلال اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت فراهم شود.

منصور عبادی طرح‌های اشتغال ایجادشده توسط کمیته امداد را همسو با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: رویکرد کمیته امداد در حوزه اشتغال ایجاد و توسعه طرح‌های اشتغال تولید محور برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است .

وی بابیان اینکه طرح‌های اشتغال ایجادشده توسط کمیته امداد با پشتیبانی‌های انجام‌شده از پایداری بالایی برخوردار است ، اظهار داشت: به‌منظور پایدارسازی مشاغل ایجادشده و پیشگیری از بازگشت مجدد خانواده‌ها به چرخه فقر نظارت لازم بر حسن اجرای طرح‌های اشتغال به‌صورت مستمر انجام‌شده و مشاوره‌های شغلی لازم از طریق کارشناسان مربوطه به آن‌ها ارائه می‌شود.

عبادی تصریح کرد: از دیگر خدمات کمیته امداد در حوزه پایدارسازی طرح‌های اشتغال ایجادشده برخورداری مجریان طرح از انواع پوشش‌های بیمه‌ای و بازاریابی برای محصولات تولیدی مددجویان تحت حمایت این نهاد است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان زنجان در ادامه از پرداخت 24 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال در سه‌ماهه اول سال جاری به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خبر داد و یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده از محل تسهیلات اشتغال پرداختی به جامعه هدف تعداد 230 فرصت شغلی جدید برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در سه‌ماهه اول سال جاری ایجادشده است.

عبادی با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغال ایجادشده درزمینه های کشاورزی، دام‌پروری، صنایع‌دستی، مشاغل فنی و خدماتی بوده است، افزود: بیشترین خدمات ارائه‌شده در این بخش طی سه‌ماهه اول سال جاری در مناطق محروم و روستایی استان بوده است و مددجویانی که دارای مدارک فنی و مهارتی بودند از خدمات این نهاد در این بخش بهره‌مند شده‌اند.

وی از افزایش 100 درصدی اعتبارات کمیته امداد در حوزه اشتغال در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: اعتبار پیش‌بینی‌شده برای کمیته امداد استان در حوزه اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد 356 میلیارد ریال از محل بند د تبصره 16 قانون بودجه سال 1396 کشور است .

عبادی بابیان اینکه با مشارکت بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط برنامه‌های عملیاتی کمیته امداد استان در بخش اشتغال در سال گذشته بیش از 100 درصد محقق شد، گفت: امیدواریم امسال نیز با همکاری مناسب بانک‌ها اعتبار پیش‌بینی‌شده برای استان در حوزه اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد محقق شود.

ارسال نظرات