کد خبر: ۸۸۸۹۶۲۲
|
۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رییس پلیس فتا استان زنجان گفت: یکی از ویژگی های فضای مجازی بی مرزی آن می باشد.

محمد علی آدینه لو افزود: مبارزه با جرایم سایبری سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 54درصدی مواجه می باشد.

وی با اشاره به اینکه دو سوم گوشی های موجود در بازار قابلیت هک کردن دارند، اظهار داشت: بیش از 90در صد جرائم سایبری استان زنجان کشف شده و انتشار تصاویر خصوصی و هتک حیثیت و جرایم مالی بیشترین جرایم سایبری استان زنجان را شامل می شود.

رییس پلیس فتا استان زنجان تصریح کرد: سواد رسانه و استفاده درست و صحیح از فناوری های روز دنیا باید ارتقاء یابد.

سرهنگ آدینه لو با بیان اینکه یکی از آسیب هایی که در فضای مجازی وجود دارد انتشار تصاویر خصوصی است، افزود: شهروندان هشدار های پلیس فتا را جدی بگیرند چرا که 95درصد مجرمین در فضای مجازی با هویت جعلی ونا مشخص فعالیت می کنند.

محمد علی آدینه لو با اشاره به اینکه تلگرام فضایی را فراهم نموده که افرادی با سطح سواد بسیار پایین نیز می‌توانند از آن استفاده کنند تصریح کرد: گستردگی این فضا موجب شده که میزان آسیب‌ها نیز افزایش پیدا کند.

سرهنگ آدینه‌لو با بیان اینکه 40 میلیون کاربر در تلگرام مشغول به فعالیت هستند، افزود: 70 درصد از کاربران تلگرام نیز ایرانی هستند.

وی افزود: با افرادی که اخبار کذب را در فضای مجازی نشر می دهند طبق قانون با آنها برخورد می شود.

آدینه لو به حملات باج افزار‌ها اشاره نمود و عنوان کرد: سازمانها و ارگانهایی که با سلامت مردم کار دارند هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و نسبت به قوی کردن زیر ساخت‌های شبکه اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه مجرمین سایبری در استان زنجان دارای تحصیلات دیپلم به بالا بوده و در سنین 17تا 30 سال می باشند، خاطر نشان کرد: باید آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی شناسایی شود و آموزش‌های لازم در این راستا ارایه شود.

رییس پلیس فتای استان زنجان با اشاره به اینکه قانون جرایم رایانه ای در سال ۱۳۸۸به تصویب هیأت دولت رسیده است افزود انتشار اخبار نادرست در فضای مجازی نیز جرم بوده و با آنها برخورد می‌شود.

آدینه‌لو با اشاره به اینکه قانون تاسیس کانال نیز تدوین شده است، تصریح کرد: کانال‌های دارای بیش از 5 هزار عضو باید در سامانه samandehi.ir کانال خود را ثبت کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین قشر قربانیان در فضای مجازی نوجوانان هستند، تصریح کرد: در زمینه انتشار عکس بانوان بیشترین قربانی در فضای مجازی هستند.

آدینه لو در پایان خاطر نشان کرد: کاربران فضای مجازی جهت تفریح وسرگرمی در فضای مجازی حضور دارند به نحوی که بیشتر وقت آنها را چت کردن در این شبکه ها شامل می شود.

ارسال نظرات