رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی:

67 میلیارد ریال زکات در آذربایجان شرقی جمع آوری شد

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی با اشاره به نقش زکات در ترویج شعائر اسلامی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 67 میلیارد ریال زکات در این استان جمع آوری شده است.
کد خبر: ۸۸۸۹۶۵۱
|
۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام قاسم محمدزاده روز چهارشنبه در بازدید از مزارع برداشت گندم در روستای پارام شهرستان هریس، اظهار کرد: برای سالجاری مقدار زکات پیش بینی شده در سطح استان معادل 189میلیارد ریال است که امیدواریم تا پایان سال این رقم محقق شود.
وی ، محل مصرف زکات جمع آوری شده را کمک به ایتام ، طرح محسنین دانش آموزان بی سرپرست، تهیه جهیزیه برای نوعروسان عضو کمیته امداد، درمان، تحصیل و حمایت از زنان بی سرپرست عنوان کرد.
محمدزاده ادامه داد: از مجموع زکات جمع آوری شده در استان 60 درصد برای امور محرومان و 40 درصد به طرح‌های عمرانی عام المنفعه اختصاص‌ یافته است.
وی ، رویکرد دبیرخانه شورای زکات آذربایجان شرقی در سال جاری را احداث 180 مسکن مددجویی و تامین و اهدای 100سرویس جهیزیه بیان کرد و افزود: طی دو ماه آینده بهسازی، نوسازی و احداث مساکن مددجویان در اقصی نقاط استان عملیاتی و تا پایان فصل کاری و قبل از شروع فصل سرما به مددجویان تحویل داده خواهد شد.
محمدزاده اظهار کرد: حدود 45 میلیارد ریال زکات فطریه نیز امسال جمع آوری شده بود که نسبت به سال گذشته رشدی معادل 81 درصد داشت که بلافاصله روز بعد آن توسط عوامل کمیته امداد بین فقرا و مستمندان توزیع شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها