با حضور مردم دلداه به شهدا و عاشق فرهنگ شهادت و ایثار مازندران و دیار علویان در روز شهادت امام جعفر صادق(ع)، دو شهید خوشنام دفاع مقدس پس از 31 سال بر دستان مردان و زنان همچون مدال عزت و اقتدار قرار گرفتند.
کد خبر: ۸۸۸۹۷۰۰
|
۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مردم دیار علویان از ساعت 9و 30 دقیقه یک روز تعطیل،بسیار گرم و شرجی مازندران در زیر تابش سوزان آفتاب چله تابستان، برای گرفتن شفاعت از شهدا، تجلیل از مقام والای قدسین راه خدا و زنده نگه داشتن فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت بار دیگر به سطح شهر آمده و با شهدای خوشنام زمزمه عارفانه داشتند.
 مردم شهر ساری، مرکز مازندران هم کارکنان نیروی انتظامی و سپاه کربلا را برای تشییع دو یادگار دفاع مقدس همراهی کردند.
دلدادگان راه شهدا در ساری همچون دیگر نقاط استان مازندران با عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) دو شهید خوشنام دفاع مقدس را بر روی دستان بالاگرفته و از میدان شهدای مرکز استان تا میدان ساعت و حرم امامزاده یحیی بن زید(ع) ساری تشییع کردند.
 در مراسم تشییع شهدای امروز، فرماندهان و مسئولین انتظامی و سپاه کربلا پا به پای کارکنان دو نهاد مقدس  و روحانیت معظم دستگاه قضایی مازندران، دادستان انقلاب مرکز استان، مدیر کل بنیاد شهید، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان و...تابوت شهدا را  همچون قطعه ای گرانبها از بهشت زیبای خداوند با افتخار بر دست گرفته و تشییع کردند.
در انتهای مراسم تشییع، آیه الله طبرسی نماینده مقام معظم رهبری و عضو مجلس خبرگان رهبری در مازندران حضور مردم در هوای گرم برای تشییع شهدا را نشانه فهم بالای مردم دارای مکتب ابا عبدالله الحسین(ع) خواند که از مقام شهدایی که عزیزترین چیزشان را که جانشان بوده در راه خدا، دین اسلام، آزادگی و رهایی ملت از طوق استکبار، مجاهدانه فداکاری کردند، تجلیل به عمل  آوردند.
مرثیه خوانی شهادت امام صادق(ع) و شهدای خوشنام قبل از اقامه نماز میت شهدایی بود که به امامت آیه الله طبرسی اقامه شد.
پیکر این دو شهید برابر هماهنگی قبلی به سوی ستادهای ناجا و سپاه کربلای مازندران انتقال یافت و سپس با انجام مراسم کوتاه تشییع در محوطه دو ستاد ذکر شده، قربانی گوسفند پای تابوت شهدا مرثیه خوانی و بجا آوردن دستورات شرعی تلقین بر میت توسط فرمانده سپاه کربلا در این سپاه، شهید 17 ساله دفاع مقدس تدفین گردید و گلزار مبارکش زیارتگاه مومنین مکتب سرخ شهادت شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها