رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد:

تبیین دین اسلام؛مهمترین ویژگی شخصیتی امام صادق(ع)/باید فضای جامعه برای پرسمان دینی مهیا باشد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان یزدگفت: امام صادق(ع) تمامی مسائل دینی را به صورت متکلم وحده به مردم ارائه نمی دادند بلکه فضا را به گونه ای فراهم کرده بودند که مردم شبهات و سوالات دینی خود را مطرح می کردند و ایشان پاسخ می دادند.
کد خبر: ۸۸۸۹۷۵۲
|
۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد؛ ائمه معصومین را بهترین الگو و اسوه برای مردم و به ویژه مبلغان دینی برشمرد و گفت: قرآن کریم حضرات معصومین را به عنوان پیشوا و الگو در همه ابعاد زندگی بشری معرفی کرده بنابراین شیعیان نیز باید بر اساس بضاعت و امکانات خود دنباله رو آن بزرگواران باشند.

حجت الاسلام حسینی کوهستانی با بیان شیوه های تبلیغی در دین مبین اسلام اظهار داشت: این شیوه ها براساس آیات قرآن و سیره ائمه هدی به سه روش حکمت،منطق و جدال احسنت تقسیم بندی می شوند که روش جدال احسنت در مباحث پاسخ به شبهات به کار رفته و می تواند امروزه در جذب جوانان و آشنا ساختن آنان با معارف دین موثر باشد.

وی تصریح کرد: در احادیث و روایت داریم که مردم به محضر امام صادق (ع)می رسیدند سوالات خود را به ایشان عرضه می کردند و حضرت جواب می دادند این بمسئله گویای این مطلب است که حضرت تمامی مسائل دینی را به صورت متکلم وحده به مردم ارائه نمی دادند بلکه فضا را به گونه ای فراهم کرده بودند که مردم شبهات و سوالات دینی خود را مطرح می کردند و ایشان پاسخ می دادند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان، مهمترین ویژگی شخصیتی امام صادق(ع) را تبیین دین اسلام بیان کرد و اظهار داشت: این امام همام به گونه ای معارف دینی و مکتب اسلام را که تا آن زمان تبیین نشده بود برای مردم زمان خود تبیین کرد که حتی برخی از غیر شیعیان نیز پای درس ایشان نشسته و از محضر حضرت بهره می بردند.

وی خاطر نشان کرد: تلاش های امام صادق سبب شد تا مذهب جعفری در میان مذاهب مختلف شاخص شده وطرفداران زیادی پیدا کند و امروزه افتخار ما هم این است که شیعیان مذهب جعفری هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار