خبرهای داغ:
سردار نظامی عنوان کرد

خانواده‌های شهدا بزرگ‌ترین عامل تضمین استمرار انقلاب اسلامی/ دشمن به دنبال دو قطبی کردن جامعه/ ولایت فقیه مهمترین رکن اقتدار نظام

مسئول اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: بزرگ‌ترین عامل تضمین استمرار انقلاب اسلامی خانواده های شهدا هستند.
کد خبر: ۸۸۸۹۷۷۳
|
۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵
خانواده‌های شهدا بزرگ‌ترین عامل تضمین استمرار انقلاب اسلامی/ دشمن به دنبال دو قطبی کردن جامعه/ ولایت فقیه مهمترین رکن اقتدار نظام

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار قدیر نظامی امشب در همایش تجلیل از خانواده شهدای اطلاعات عملیات لشکر 32 انصارالحسین(ع) استان همدان که در اردوگاه ابوذر برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: امام صادق(ع) در فرصت کوتاهی که در اثر جنگ بین قدرت طلبان اموی و عباسی سرگرفته بود و ادامه داشت فرصت پیدا کردند یکی از ابعاد ارزشمند دین کامل اسلام را برای جامعه و جهانیان به نمایش بگذارند.

وی گفت: هر یک از ائمه(ع) سمبل یکی از ابعاد اسلام هستند که اگر همه آنها را کنار هم قرار دهیم تصویری کامل از اسلام به دست می آید.

مسئول اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح کشور ابراز داشت: امام صادق(ع) در زمانی نه چندان طولانی بعد علمی، فکر و اندیشه ای اسلام را به نمایش گذاشتند و با تربیت بیش از 4 هزار دانشمند به جهانیان نشان دادند که اسلام دین تفکر و اندیشه و دین آگاهی و علم است.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) با تربیت این شاگردان برای همیشه تاریخ در عرصه علم و دانش بشریت، نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای بازی کردند و هنوز نظریات و دیدگاه‌ها و اندیشه های شاگردان مکتب امام جعفر صادق(ع) در حوزه های علوم پایه، علوم انسانی و ... مطرح است.

سردار نظامی با بیان اینکه برگزاری این نشست ها و یادواره ها ما را به یاد اصل و ریشه خود می اندازد، تأکید کرد: افرادی که نسل جنگ و دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و جامعه اطلاعاتی دفاع مقدس هستند یک جامعه سربلند و پرافتخار هستند.

* جایگاه شهدا جایگاه ممتاز و رفیعی است

وی افزود: افرادی که در دوران دفاع مقدس به واحد اطلاعات عملیات می آمدند باید حداقل چهار ویژگی داشتند و اولین ویژگی آنها این بود که جزو متدین ترین، مؤمن ترین، معتقدترین و متوکل ترین افراد بودند.

مسئول اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح کشور دومن ویژگی را هوشمندی خواند و عنوان کرد: یک فرد اطلاعاتی باید از هوشمندی بالایی برخوردار باشد چراکه کار اطلاعات کاری پیچیده‌ای است

وی با بیان اینکه ویژگی سوم رازداری است، گفت: این ویژگی بسیار مهمی است چراکه افراد اطلاعاتی صندوق اسرار دوران دفاع مقدس هستند.

سردار نظامی در ادامه افزود: ویژگی چهارم شجاعت و جسارت بود و یک فرد اطلاعاتی غیر از حساسیت و پیچیدگی کاری که برعهده داشت برای شناسایی دشمن و جمع آوری اطلاعات از قدرت شجاعت و جسارت برخوردار بود.

وی تصریح کرد: باید بدانیم در جامعه اطلاعاتی این افراد در دوران دفاع مقدس کارهای بزرگ و خدمات ارزنده ای را انجام دادند و به همین نسبت جایگاه ویژه ای در محضر خداوند دارند.

مسئول اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه جایگاه شهدا جایگاه ممتاز و رفیعی است، بیان داشت: شهدای ما در پیشگاه خداوند جایگاه رفیعی را به دست آوردند و اکنون ما در این دنیا با گرفتاری ها و مشکلات دست و پنجه نرم می کنیم.

*جامعه ما یک جامعه متحد، منسجم و دارای وحدت کلمه است

وی در ادامه در خصوص مسائل روز ایران و منطقه عنوان کرد: جنگ دوران دفاع مقدس که ما آن را سپری کردیم و کمابیش تصویری از آن در ذهن داریم، این تصاویر و خاطره ها باید به نسل جوان منتقل شود.

سردار نظامی با بیان اینکه جامعه ما یک جامعه متحد، منسجم و دارای وحدت کلمه است که توانست از آن دوران بسیار سخت و پرافتخار عبور کند، بیان داشت: ما نباید تصور کنیم که جنگ به پایان رسیده در حالی که دشمن دائماً می گوید که گزینه نظامی روی میز است یعنی ما همواره در لبه برخورد نظامی با دشمن هستیم و هر روز در این لبه حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه جنگ بین دشمن و ما تمام شدنی نیست، اضافه کرد: ما نباید تصور کنیم که روزی جنگ تمام می‌شود و به آرامش و صلح می رسیم چراکه جنگ بین حق و باطل تمام شدنی نیست و این جنگ تا ظهور امام زمان(عج) و حتی در دوران حکومت ایشان ادامه دارد.

مسئول اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح کشور عنوان کرد: ما در دوران جنگ نقاط ضعفی در مرزها و سیستم های حفاظتی داشتیم و دشمن آن ضعف‌ها را مورد حمله قرار می داد اما اکنون رویکرد او تغییر کرده و نقاط قوت ما را مورد حمله قرار می دهد.

وی گفت: دشمن متوجه شده که جنگ سرد کافی نیست و باید از مسیر جنگ نرم وارد شد و اینکه جنگ سخت کافی نیست و باید با جنگ نیمه سخت درگیر شویم.

*وحدت کلمه انقلاب ما را سرپا نگه داشته است

سردار نظامی در مورد وحدت کلمه یادآور شد: وحدت کلمه یکی از مسائلی است که در حدود نیم قرن انقلاب ما گذشته و تا ظهور حضرت ولیعصر(عج) نیز ادامه خواهد داشت و تاکنون انقلاب ما را سرپا نگه داشته است و اکنون دشمن این وحدت کلمه را مورد هدف قرار می دهد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال دو قطبی کردن جامعه است، ابراز داشت: وحدت کلمه سبب شده که انقلاب اسلامی ایجاد شود و ما در جنگ پیروز و سربلند باشیم.

مسئول اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح کشور عنوان کرد: اگر این وحدت کلمه از انقلاب ما جدا شود به زعم دشمن فرو خواهد ریخت بنابراین ما باید مراقب باشیم که وحدت کلمه از ما گرفته نشود.

به گفته وی بدبین شدن و احساس تفرقه می تواند برای ما مشکل ساز باشد و البته کسانی در درون جامعه هستند که می خواهند از درون جامعه را تشدید کنند.

سردار نظامی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس بیش از 34 کشور از عراق حمایت می کردند و ما برای گرفتن یک ارتفاع باید عملیات‌های متعددی را انجام می دادیم اما اکنون دشمن احساس کرده که حمله نظامی و حمله از بیرون پاسخگو نیست باید از درون به این جامعه حمله کرده و در بین مردم تردید ایجاد کرد.

* اکنون زمان آن رسیده که همه ما اطلاعاتی باشیم و هوشمندانه عمل کنیم

وی در ادامه افزود: اگر این تردید در جامعه ایجاد شود دشمن موفق می شود بنابراین حمله از درون است به جای اینکه از مرزها حمله کند به افکار و اندیشه ها و به اعتماد ما و نظام حمله می کند.

مسئول اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح کشور با اشاره به اینکه دشمن فهمیده که باید به ارکان نظام حمله کند یعنی آن ستون‌هایی که نظام را سرپا نگاه داشته است، گفت: ولایت فقیه مهمترین رکن ایجاد، حفظ، استمرار، قدرت و اقتدار این نظام برای همیشه بوده و هست و دشمن این را مورد هدف قرار داده است و ما باید مراقب باشیم و اجازه ندهیم به این رکن رکین و با عظمت انقلاب اسلامی کوچکترین خدشه ای وارد شود.

وی افزود: اطلاعاتی بودن مخصوص یک جامعه خاص و عده خاص نیست؛ اکنون زمان آن رسیده که همه ما اطلاعاتی باشیم و هوشمندانه عمل کنیم چراکه شرایط جنگ تغییر کرده است.

*خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شبیه کوه یخ است

سردار نظامی با بیان اینکه دشمن حمله به ارکان قدرت نظام را مورد توجه قرار داده است، تأکید کرد: خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شبیه به کوه یخ است که بخش عظیمی از آن در زیر کوه قرار دارد؛ ما اکنون قدرت علمی و صنعتی خود را در دنیا به نمایش می گذاریم و دارای پیچیده ترین تکنولوژی ها و فناوری ها هستیم.

وی تصریح کرد: سپاه ارگانی است که به شدت به عقبه مردم متکی است و این افتخار سپاه است که از مردم و درون آنان است و به همین دلیل توانسته به این همه موفقیت ها و افتخارات برسد.

مسئول اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح کشور در ادامه اضافه کرد: بزرگ‌ترین عامل تضمین استمرار انقلاب اسلامی خانواده های شهدا هستند.

وی ابراز داشت: ما تا زمانی که زنده ایم به یاد شهدا نیاز داریم و مقام آنها را تکریم کنیم و اگر به قبور شهدا متوسل شویم بسیاری از مشکلات ما حل می شود.

* ما باید راه شهدا را ادامه دهیم و زندگی آنان الگوی ما باشد

سردار نظامی تأکید کرد: ما باید راه شهدا را ادامه دهیم همانطور که شهدا فکر می‌کردند فکر کنیم و توکل، تقوا و تدین آنها و مدل زندگی آنها باید الگوی ما باشد.

وی در خصوص اینکه چرا واژه «مدافع حرم» برای شهدا استفاده کردیم، افزود: ما واژه «مدافع حرم» را به سبب اینکه این افراد برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) و راهی که ائمه اطهار(ع) برای ما تعیین کردند، به شهادت رسیدند، استفاده کردیم.

مسئول اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح کشور اظهار داشت: هر تحلیلی که دشمن کند به آن توجهی نمی کنیم و با ادامه همین مسیر اهداف بزرگ‌تر و والاتری را به دست می‌آوریم تا بتوانیم همه آرزوها و خواسته های امام(ره) و مقام معظم رهبری و شهدا را که برای آن رفتند و شهید شدند را جامه عمل بپوشانیم.

وی خاطرنشان کرد: امید است خداوند به ما کمک کند در همان راهی که شهدا رفتند ما نیز ادامه مسیر دهیم و توفیق یابیم که با روی گشاده و با سربلندی روز قیامت شهدا را ملاقات کنیم و همنشین آنها در بهشت و عالم آخرت باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار