یادواره ۷۰۰۰شهیده‌ی زن کشور، ۳۳ شهیده‌ی زن گیلان و یادبود تنها شهیده‌ی شهرستان رضوانشهر شهیده عاطفه عبادزاده با حضور سردار فلاح برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۹۷۹۳
|
۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از رضوانشهر، این مراسم با سخنرانی سردار حمزه فلاح جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، روز سه شنبه ۲۷تیر در پارک کوثر شهدای گمنام رضوانشهر برگزار گردید.
سردار فلاح ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای ۸سال دفاع مقدس خصوصاً شیرزنانی که دوشادوش مردان در جهادی که بر آنها واجب نبود شرکت کردند و با مجاهدت های خود و الهام از مکتب عاشورایی، زینب وار پیام رسان مکتب عاشورا بودند اظهار کرد: آن طور که باید از ایثارگری شهدای زن صحبت نشده و ما باید با برپایی چنین مراسماتی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره مجاهدت های زنان که هم در امداد و کمک رسانی در طول ۸سال دفاع مقدس و هم ترغیب همسران و فرزندان خود -با روحیه و بدون گله- برای اعزام به جبهه با سرافرازی نقش آفرینی کردند دین خود را ادا کرده و خواندن خاطرات این شهدا در کتاب هایی مثل "دا" می تواند الگویی جامع برای فرزندان امروز باشد.  
جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با بیان این که ما پیروزی در دفاع مقدس را مدیون رشادت های این زنان هستیم تصریح کرد: این کشور ۷۰۰۰شهیده، ۶۰۰۰جانباز زن که ۳۰۰۰تن از آنها جانباز بالای ۲۵ درصد هستند را داراست.
سردار فلاح با اشاره به این که شهدا به مراسمات ما نیازی ندارند واین مراسمات تذکری است برای ما که روحیه صبر، استقامت، کم توقعی و ولایت مداری را در خود تقویت کنیم افزود:  امروز خاکریزها به داخل خانه ها آمده اند و دشمنان حریم خانواده را نشانه گرفته اند و رسالت مادران امروز چند برابر است، زیرا که ماهواره در هر خانه ای باشد در آن خانه دین جایی ندارد.
در ادامه طی مراسمی از صبر زینب گونه مادر بزرگوار تنها شهیده شهرستان رضوانشهر "شهیده عاطفه عبادزاده" تقدیر به عمل آمد.
گفتنیست "شهیده عاطفه عبادزاده" سال۱۳۷۱ و زمانی که برای انجام امورات ازمنزل خارج شدند به ضرب گلوله منافقینی که با نیرو های سپاه درگیر بودند به شهادت رسید.
این یادواره با مداحی برادر حمید مهدیه و روایتگری محمد لطیفی و اهدای کتاب خاطرات شهدا به مردم شریف و شهید پرور رضوانشهر به پایان رسید.
 
برگزاری یادواره شهدای زن و یادبود تنها شهیده شهرستان رضوانشهر 
 
 برگزاری یادواره شهدای زن و یادبود تنها شهیده شهرستان رضوانشهر
 
 برگزاری یادواره شهدای زن و یادبود تنها شهیده شهرستان رضوانشهر
 
 برگزاری یادواره شهدای زن و یادبود تنها شهیده شهرستان رضوانشهر
 
 
ارسال نظرات