استاندار آذربایجان شرقی گفت: بی تردید برادران مردانی آذر پرچمدار امور خیرخواهانه و خداپسندانه در عصر حاضر هستند که سرمایه عمر ارزشمند خود را لحظه به لحظه در راه سلامت و سعادت هم نوعان هزینه می کنند.
کد خبر: ۸۸۸۹۸۳۲
|
۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استانداری، اسماعیل جبارزاده روز گذشته در بازدید از روند اجرایی ساخت  بیمارستان تخصصی کودکان مردانی آذر که توسط خیریه حضرت زهرا (برادران مردانی آذر) در تبریز در حال ساخت است، اظهار کرد: خانواده مردانی آذر جزو محبوب ترین بندگان الهی هستند که در تامین زیرساخت های بهداشتی، درمانی و آموزشی نقش مهمی ایفا می کنند.
جبارزاده ادامه داد: هر زمانی که از روند اجرایی مراحل پیشرفت این بیمارستان بازدید می کنم به این باور می رسم که اینجا قطعه ای از بهشت است که توسط خیران بزرگوار، برادران مردانی آذر احداث می شود.
وی اضافه کرد کرد: اولویت کاری مدیریت ارشد استان در بخش بهداشت و درمان در سال 97، تجهیز و آماده سازی بیمارستان کودکان مردانی آذر خواهد بود.
کریم مردانی آذر نیز در این بازدید با قدردانی از تلاش ها، بازدیدها و پیگیری های مستمر استاندار آذربایجان شرقی برای تسریع در تکمیل این طرح ابراز امیدواری کرد و افزود: لذت بهبودی یک کودک بیمار را با هیچ چیزی در دنیا عوض نمی کنم.
وی افزود: خدمت به تعلیم و تربیت و تلاش برای سلامتی کودکان جزو رسالت خاندان مردانی آذر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز گفت: بر اساس مکاتبه های انجام شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تجهیز و راه اندازی این بیمارستان در سال 97 پایبند و متعهد هستیم.
محمد حسین صومی، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این بیمارستان را یکهزار و 100 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بیمارستان 550 تختخوابی آموزشی، درمانی و تحقیقاتی فوق تخصصی کودکان مردانی آذر یک قطب منطقه ای به شمار می رود که در مساحتی بالغ بر 55 هزار مترمربع احداث و تاکنون برای احداث آن نزدیک به یکهزار میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: این بیمارستان در بخش اداری و درمانی حدود 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تمام هزینه های ساخت آن به عهده خیر نیکوکار مردانی آذر و تجهیز آن بر عهده وزارت بهداشت و درمان است.
به گزارش ایرنا این بیمارستان فوق تخصصی بعد از تکمیل به نام زهرا مردانی آذر نامگذاری می شود اما اقدامات خیرخواهانه برادران مردانی آذر را نمی توان به احداث این بیمارستان خلاصه کرد.
کریم مردانی آذری گویی خزانه دار الهی است که کرم را در جهاد مدرسه سازی به اوج رسانده و بوسه استاندار تدبیر و امید در آذربایجان شرقی طی سال 1394 را بر دستان پرمهرش تجربه کرده است.
کریم مردانی آذری /متولد 1313 شمسی در تبریز/ پس از فوت پدرش/محمد/ همراه مادرش زهرا و برادرانش علی و غلامرضا با روحیه و عزم قوی و خستگی ناپذیر به امر مقدس مدرسه سازی و سایر امور خیریه از جمله بیمارستان سازی پرداخت.
برادران مردانی آذری مدارس پسرانه را به نام پدرشان محمد و مدارس دخترانه را به نام مادرشان زهرا نامگذاری کرده اند و معتقدند که کلید خزانه الهی در دستان آنان است و تا روزی که این کلید را در اختیار دارند برای هزینه در امورخیریه فرهنگی آمادگی کامل دارند.
آن ها می گویند امکانات مالی شان در خارج از کشور غیر قابل تصور است و تلاش می کنند تا این ثروت خدادادی را به جریان مدرسه سازی در ایران متصل کنند تا نهضت مدرسه سازی برادران مردانی آذری هرگز متوقف نشود.
برادران مردانی آذری حدود 30 مدرسه، 6 پانسیون و هفت خوابگاه با 500 کلاس را از سیستان و بلوچستان تا تبریز و تهران تقدیم عرصه آموزش علم کرده اند و در زمان حاضر بیش از 10 هزار دانش آموز در این مدارس به تحصیل اشتغال دارند.
یکی از بلوارهای تبریز به نام این خیر بزرگوار نامگذاری شده است و در زمان حاضر مردم و سایر خیران در جای جای ایران اسلامی با نام مردانی آذر به وسعت امور خیریه آشنایی دارند.
ارسال نظرات