امام جمعه چهارباغ؛

تضعيف نهادهاى انقلاب اسلامى به‏ ويژه سپاه پاسداران، اصلى ‏ترين هدف شوم دشمنان است

حجت الاسلام محمدی گفت: اختلاف‏ افكنى، دوقطبى‏ سازى، تضعيف نهادهاى انقلاب اسلامى به‏ ويژه سپاه پاسداران، اصلى ‏ترين هدف شومى است كه دشمنان ملت ايران به ‏ويژه آمريكا در داخل و منطقه دنبال مى ‏نمايند.
کد خبر: ۸۸۸۹۹۱۱
|
۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام محمدی امام جمعه چهارباغ درخطبه های این هفته نماز جمعه باتبریک ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر وآغاز دهه کرامت اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه (س) در دامان ایمان و پاکی رشد کرد و در چشمه عفاف و عصمت و علم و حکمت به طهارت روح و جان رسیدو نسب و تبارش نبوی، فاطمی و علوی بود.
 
تضعيف نهادهاى انقلاب اسلامى به‏ ويژه سپاه پاسداران، اصلى ‏ترين هدف شوم دشمنان است 
 
وی افزود: جدّ او از طرف مادر از نسل امام حسن مجتبی (ع) و از طرف پدر از نسل امام حسین (ع) بود ویژگی های روحی و خصایص فردی و خلق و خوی والایش سبب شده بود که ا ورا کریمه خاندان رسالت بنامند.

امام جمعه چهار باغ درادامه بااشاره به جایگاه دختران گفت: در فرهنگ اهل بیت عصمت وطهارت  (ع) که ریشه در وحی وقرآن دارد، زنان و دختران از جایگاه خاصّی برخوردارند و تعابیر زیبا و بلندی و واژه هایی چون؛ریحانه (گل)، قواریر (بلورها)، و حسنه (نیکی) یاد شده است؛ که هر یک، نشان از امتیاز و ویژگی خاصّ طبیعی و روحی دختران دارد به کار گرفته شده است.
 
حجت الاسلام محمدی درادامه با گرامی داشت فرارسیدن 5 مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به امامت آیت ا...طالقانی تصریح کرد: نماز جمعه، قبل از هر چيز يك عبادت بزرگ دسته جمعى است، و اثر عمومى‏ عبادات را كه تلطيف روح و جان، و شستن دل از آلودگيهاى گناه و زدودن زنگار معصيت از قلب مى ‏باشد.

ویگفت:نماز جمعه از نظر اجتماعى و سياسى، يك كنگره عظيم هفتگى است كه بعد از كنگره سالانه حج، بزرگترين كنگره اسلامى مى‏باشد، و به همين دليل در روايتى كه از پيغمبر اكرم (ص) نقل شده است  آمده بود كه جمعه حج كسانى است كه قادر به شركت در مراسم حج نيستند.

امام جمعه چهارباغ دربخش دیگر خطبه ها گفت طى ۱۵ روز آينده وزراى كابينه دوازدهم از سوى حجت‏ الاسلام روحانى به مجلس معرفى خواهند شد.
 
وی افزود: ضرورى است در انتخاب وزرا صرف‏نظر از گرايش ‏هاى جناحى و گروهى و توجه به سهم‏ خواهى زياده‏ خواهان، معيارهايى همچون، ديندارى، تعهد، تخصص، تجربه وكارآمدى، شجاعت و دشمن‏ شناسى مدنظر قرار گيرد.

وی تاکید کرد: وزراى دولت دوازدهم بايد داراى تدبير و آينده ‏نگرى، خلاقيت و نوآورى، بينش استراتژيك، روحيه جهادى و خستگى‏ ناپذير در خدمت، تعامل و همكارى راهبردى با نظام، تخصص مرتبط، توان مديريت راهبردى، شجاعت در مديريت، سابقه مديريتى مرتبط، برنامه‏محور، عدم سياسى‏كارى، جوان، انتقادپذير، داراى تفكر سيستماتيك، عادل، پاكدست و امانتدار، مردم‏دار باشند.

حجت الاسلام محمدی درادامه بااشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه ملت ایران اسلامی وتقدیر از طرح يك فوريتى مجلس شوراى اسلامى گفت: طرح يك فوريتى مجلس شوراى اسلامى در مقابله با تصويب تحريم هاى جديد آمريكا كه با رأى قاطع نمايندگان محترم مجلس همراه گرديد، قابل تقدير و گوياى اراده همه آحاد مردم شريف ايران با هر سليقه و گرايشی عليه توطئه‏ها و طمع‏ها و فتنه‏ها و تحريمهاى ناجوانمردانه شيطان بزرگ است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اختلاف‏ افكنى، دوقطبى‏ سازى، تضعيف نهادهاى انقلاب اسلامى به‏ ويژه سپاه پاسداران، اصلى ‏ترين هدف شومى است كه دشمنان ملت ايران به ‏ويژه آمريكا در داخل و منطقه دنبال مى ‏نمايند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار