رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان:
در 3 ماهه نخست امسال 4 میلیون و 98 هزار و 175 قطعه طیور در کشتارگاه های استان زنجان ذبح و از این تعداد بیش از هشت میلیون کیلوگرم لاشه سالم وارد بازار مصرف شد.
کد خبر: ۸۸۸۹۹۲۴
|
۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: در سه ماه نخست امسال هشت میلیون و 998 هزار و 868 کیلوگرم لاشه طیور سالم وارد چرخه مصرف این استان شد.

علی اشرفی افزود: در 3 ماهه نخست امسال چهار میلیون و 98 هزار و 175 قطعه طیور در کشتارگاه های استان زنجان ذبح و از این تعداد بیش از هشت میلیون کیلوگرم لاشه سالم وارد بازار مصرف شد.

وی اظهار داشت: از این تعداد طیور کشتار شده 58 هزار و 976 لاشه با 122 هزار و 504 کیلوگرم وزن ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان ادامه داد: تعداد اندام های ضبطی از طیور کشتار شده 831 هزار و 100 مورد با 81 هزار و 976 کیلوگرم بود.

اشرفی تاکید کرد: مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی این استان تهیه کنند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: هنگام خرید گوشت از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی حتما به تاریخ انقضاء، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی بسته بندی لاشه دقت کنند.

وی افزود: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 1512 ادارات دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.

ارسال نظرات