امام‌جمعه موقت خرم‌آباد:

نماز جمعه پایگاه هدایت و رهبری آحاد جامعه است

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد گفت: نماز جمعه پایگاه هدایت و رهبری آحاد جامعه است و هدف عمده این پایگاه تبیین مسائل است و باید گفت نماز جمعه به فهم حقیقت و واقعیت مسائل جامعه کمک می‌کند.
کد خبر: ۸۸۸۹۹۵۳
|
۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵




به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام قاسم متقی نیا ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر خرم‌آباد با اشاره به سالروز نخستین نماز پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: نماز جمعه به جهت عبادی و سیاسی دارای اهمیت والایی و مرکز فرهنگی هر شهری نماز جمعه است.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه از عوامل حفظ ایمان و روحیه مردم است، گفت: نماز جمعه پایگاه هدایت و رهبری آحاد جامعه است و هدف عمده این پایگاه تبیین مسائل است و باید گفت نماز جمعه به فهم حقیقت و واقعیت مسائل جامعه کمک می‌کند.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد ضمن گرامی داشت دهه کرامت، خاطرنشان کرد: دهه کرامت از روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و تا روز ولادت حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) است که در این زمینه برنامه‌های تدارک دیده‌شده باید با معنویت و نشاط برگزار شود.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به سالروز عملیات مرصاد و گرامیداشت نام، هدف و راه شهدای دفاع مقدس و عملیات مرصاد اظهار داشت: عملیات مرصاد نقطه طلایی پیروزی لشگر اسلام بر کفر و نفاق بود.

وی افزود: عملیات مرصاد پایان توهم جریان نفاق و ترور در اندیشه وهم‌آلود ساقط کردن نظام اسلامی بود از طرفی این عملیات سبب شد جریان نفاق به دریوزگی بیفتند و اکنون جزو چهرهای مفلوک، فریب‌خورده، جاسوس اجنبی و خائن به وطن که به گدایی در کشورهای اروپایی افتاده‌اند اثری باقی نمانده است.

متقی نیا با اشاره به تشییع پیکر شهدای گمنام در کشور و استان لرستان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) عنوان کرد: حضور پیکر این شهدا سبب شد نسیم معنوی از جانب شهدا بر تمام ایران وزیدن بگیرد.

وی بیان کرد: پیام این شهدا این بود که در باغ شهادت باز است و اهداف شهدا فراموش نشود ازاین‌رو مسئولان، مدیران، افراد تصمیم گیر و تصمیم سازی که از طرف مردم و غیر مردم برای آن‌ها مسئولیتی محول شده است یادشان نرود ولی‌نعمت اول و آخر شما امام (ره) و شهدا هستند.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد مناسبت دیگر را وضع تحریم‌های مجدد آمریکا علیه نظام اسلامی و سپاه دانست و تصریح کرد: به‌طور یقین هدف آن‌ها بر اساس اظهارنظرهای رسمی وزیر خارجه آمریکا براندازی نظام، تضعیف نظام و مهار قدرت ایران در منطقه به‌عنوان استراتژی این تحریم‌ها معرفی‌شده است.

وی اظهار داشت: دشمن به دنبال منزوی کردن ایران است اما به لطف خدا طرح و طرح‌های راهبردی ایران اسلامی برای حفظ ثبات کشور و منطقه پیروز شد و بن‌مایه اتحادی که ایران توانست در منطقه به وجود آورد سبب شد کشورهایی که تحت پرچم آمریکا گرد هم آمده بودند، ایران با اتحاد بین سوریه، عراق و ایران به این بن‌مایه استراتژی و راهبردهای آن‌ها را به ناکامی و ناتوانی بکشاند.

متقی نیا افزود: دشمنان به دنبال ممانعت و کمرنگ کردن حضور قدرت منطقه‌ای ایران بودند درحالی‌که قدرت منطقه‌ای آن‌ها کمرنگ شده است.

وی عنوان کرد: دشمنان به دنبال نقش‌آفرینی در تحولات منطقه بودند تا ایران را حذف کنند اما ایران به یکی از کلیدهای مؤثر تحولات جاری منطقه تبدیل شد.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد بیان کرد: دشمنان به دنبال شعله‌ور کردن آتش تنش‌های قوی و مذهبی در ایران و همسایه ایران بودند اما اکنون متحدان راهبردی ایران در عراق و سوریه قومیت‌ها و مذهب‌های متفاوت هستند و در کنار فعالیت‌های مستشاری ایران پیروزی دست‌یافت.

وی تصریح کرد: تنها راه مقابله با تحریم‌های مجدد آمریکایی‌ها اعلام مواضع محکم، مستدل و متقن و اتحاد و پیوند مردمی است.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به‌روز ملی کارآفرینی و مهارت در هفته آیندهاظهار داشت: آموزش فنی و حرفه‌ای زیرساخت‌های اشتغال را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: یکی از مسیرهای کاربردی و تعیین‌کننده اقتصاد مقاومتی توجه جدی به آموزش فنی و حرفه‌ای است و انتظار می‌رود برای تحقق برنامه‌های تدارک دیده‌شده در این زمینه مردم مشارکت داشته باشند.

متقی نیا عنوان کرد: امیدواریم مسئولان برای شروع کار در دولت جدید روزبه‌روز انگیزه و فعالیت مضاعف داشته باشند و اینجا به‌جایی در خدمت‌رسانی به مردم و به‌ویژه قشر مستضعف و حاشیه‌نشین مضاعف شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار