در مقابل خدا باید پاسخگو باشیم، تکیه بر اهل بیت(ع) و توسل به امامان در انجام این امر مؤثر است/آمریکا لجوجانه به‌دنبال بازنگری توافق برجام هست
کد خبر: ۸۸۸۹۹۵۵
|
۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ساری با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: براساس احادیث محور زندگی حضرت امام جعفر صادق(ع) در شبانه روز، روی چهار اصل اداره می‌شود که مهم‌ترین آنها نماز بوده و به عنوان ستون دین امری واجب است.

وی افزود: در مقابل خدا باید پاسخگو باشیم، تکیه بر اهل بیت(ع) و توسل به امامان در انجام این امر مؤثر است.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به نحوه زندگی امام جعفر صادق(ع) گفت: اولین چیزی که در روز قیامت و صحرای محشر سوال می‌شود نماز است و اگر نماز تأیید شد بقیه اعمال تأیید می‌شود، نماز انسان را از فحشا و منکرات نجات می‌دهد.

این مسؤول تصریح کرد: جوانان حاضر در نماز جمعه باید زندگینامه ائمه و علما را بخوانند و درس‌های مهم را بگیرند، نماز اول وقت بهترین اعمال نزد خداست، عهد و پیمان با خدا کنیم که نماز اول وقت ترک نشود و اگر شد جریمه‌اش سه روز روزه گرفتن باشد.

قاسمی افزود: محور دیگر بندگی خدا، توجه به خداوند متعال و حیا کردن در برابر خدا و اسلام  است و اساس اسلام حیا در چشم و گفتار و رفتار است، شیعه باید در همه حالت‌ها شرم و حیا در مقابل خدا را سرلوحه امور قرار دهد.

وی با اشاره به کلام امام جعفر صادق(ع) بیان کرد: رزق و روزی به دست خداست و ما باید برای رسیدن به آن تلاش و پشتکار به خرج دهیم، نه اینکه نان حرام را وارد زندگی کنیم چون در این صورت نه دیگر حق را می‌بینیم و نه حق را می‌شنویم.

امام جمعه موقت ساری اظهار کرد: مرگ روزی به سراغ همه ما خواهد آمد و ما را وارد صحرای محشر خواهد کرد، بنابراین با علم و آگاهی به این واقعیت و توجه به احادیث که زنگ خطری است برای توجه بیشتر به مرگ، همانگونه که پیامبر با آن عظمت به دیدار مرگ رفت، ما باید با توجه به همه این نکات دل ائمه اطهار را از خود راضی و خشنود نگه داریم.

این مسؤول با تبریک به مناسبت روز دختر مصادف با ولادت حضرت معصومه(س) گفت: کسی که حضرت معصومه(س) را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

قاسمی بیان کرد: آغاز هفته حج در مردادماه امسال نزدیک است که دولتمردان و مدیران حج برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده و تعهداتی از سعودی‌ها گرفتند و تعطیل شدن این سفر معنوی جایز نیست.

وی تصریح کرد: نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است که تمام نقشه‌های شوم دشمنان را نقش برآب می‌کند و باید قدردان نماز جمعه باشیم.

امام جمعه موقت ساری افزود: این روزها در ایام دو سالگی توافق برجام قرار داریم که ایران به تعهدات خود عمل کرد ولی طرف مقابل بدعهدی کرد آمریکا لجوجانه دنبال بازنگری است و می‌گوید نباید موشک‌های پیشرفته ایران توسعه پیدا کند و باید نام حزب‌الله حذف شود.

این مسؤول ادامه داد: این تعیین و تکلیف است و علت شکست دولت خود خوانده است که یکی پس از دیگری نابود می‌شوند و شهر هلی محاصره شده به برکت کمک ایران اسلامی آزاد می‌شوند.

قاسمی تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا اموال مسلمانان را به غارت برده و بین مسلمانان ایجاد اختلاف کرده و به‌دنبال تحریم سپاه قدرتمند ماست و هیچ غلطی نمی‌توانند بکند، در مقابل دشمنان سر تعظیم فرود نمی‌آوریم که اگر اینگونه باشد پاسخگوی خون شهیدان نخواهیم بود.

وی در پایان با اشاره به بحث پایانی در مورد تحریم بیت‌المقدس که توسط صهیونیست‌ها انجام شد، گفت: ما این اقدام آنها را محکوم کرده و مردم بیدار ایران به مردم بی‌گناه فلسطین توجه ویژه داشته و از آنها حمایت می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها