امام جمعه اردل گفت: اگر کسی توان اجرای امور را ندارد نباید مسئولیت امور را در کشور به دست بگیرد.
کد خبر: ۸۸۸۹۹۷۲
|
۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام مهرداد بهرامی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه اردل با بیان نکاتی در رابطه با نامه 27 امام علی(علیه السلام) در نهج‌البلاغه خطاب به محمدبن ابی‌بکر، اظهار کرد: امام علی(علیه السلام) در این خطبه می‌فرمایند خداوند در قیامت وکیل مدافع ضعفا و بندگان می‌شود و مسؤولان را در رابطه با برخی اقدامات و تصمیاتی که مردم از آن‌ها اطلاعی ندارند بازخواست و مؤاخذه می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان در جایگاه خطیری قرار دارند، عنوان کرد: همه‌ی فرصت‌ها، امکانات و پیشرفت مردم در دست ما قرار دارد و اگر کسی توان اجرای امور را ندارد نباید این مسؤولیت را بپذیرد و کسانی که در انتصابات نقش دارند باید از تقوا و توانمندی آن شخص اطمینان کامل داشته باشند.

امام جمعه اردل با بیان اینکه در آستانه تشکیل دولت بعدی هستیم، افزود: توقع مردم از دولت این است که کابینه بعدی را بر اساس معیارهای درست و شرایط موجود در کشور تعیین کنند و همچنین وزرا را از بین افراد توانمند، پاکدامن، کارآمد، خلاق و انقلابی انتخاب کنند.

امام جمعه اردل ادامه داد: انتخاب وزرا نباید بر اساس سهم‌خواهی، زد و بند حزبی و سیاسی باشد زیرا اگر انسان‌های ترسو، سست عنصر، دنیاپرست و ناتوان در صدر امور قرار بگیرند امکان ندارد اتفاق خاصی در کشور صورت بگیرد، در حالیکه نیاز امروز جامعه یک کابینه جوان و کارآمد است.

بهرامی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ولادت حضرت معصومه(سلام الله علیها) و روز دختر، خاطرنشان کرد: بانوان تربیت‌کنندگان جامعه هستند و با توجه به اینکه افزایش فهم اجتماعی، دینی و سیاسی بانوان سلامت جامعه را تضمین می‌کند، بانوان باید در مسیر پیشرفت و کمال حرکت کنند و در به کمال رساندن جامعه نقش‌آفرین باشند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه بانوان در اسلام، تصریح کرد: بانوانی که حوادث و جریانات پیرامون خود در جامعه را می‌شناسند می‌توانند گام‌های مؤثری در تربیت مردم خود و جامعه بردارند و این ایفای نقش در جامعه اسلامی با رعایت حجاب، عفاف و حفظ خانواده امکان‌پذیر است.

خطیب نماز جمعه اردل با تأکید بر اهمیت و جایگاه نماز جمعه، گفت: امروز سالروز اولین اقامه نماز جمعه در تهران است و از جمله مهم‌ترین آثار نمازجمعه هدایت‌گری سیاسی، فرهنگی و حفظ و تقویت ایمان است و همچنین جایگاه نمازجمعه فراتر از جناح‌بازی‌های سیاسی است که تمامی ائمه جمعه باید به این نکته توجه کنند که اگر در دسته‌بندی‌های سیاسی قرار بگیریم کارائی و کارآمدی نماز جمعه را از دست می‌دهیم.

بهرامی ادامه داد: در خطبه‌های نماز جمعه نباید احساس شود جریان خاصی مورد تأکید ما است بلکه نهاد امامت جمعه یک نهاد حکومتی و وابسته به رهبری و ولایت است و با توجه به اینکه مقام معظم رهبری هیچ‌گونه گرایش جناحی ندارد ائمه جمعه نیز نباید در عملکرد خود جناحی برخورد کنند.

وی با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا و وضع تحریم‌های جدید بر علیه ایران، تصریح کرد: ذات آمریکا قابل تغییر نیست و مسؤولان کشور نیز از بدعهدی و رعایت نکردن روح برجام گلایه‌مند هستند، در حالیکه قرار بود پس از اجرای توافق برجام تحریم جدیدی بر علیه کشورمان وضع نشود که هر روز به بهانه‌ای تحریمی جدید وضع می‌شود.

امام جمعه اردل اضافه کرد: با توجه به اینکه ما تمامی بندهای توافق را به طور کامل انجام دادیم و صنعت هسته‌ای کشورمان تقریبا نیمه تعطیل است، اما طرف مقابل به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نبوده و هر روز شاهد وضع تحریم‌های جدید هستیم.

بهرامی در پایان با درخواست از هیأت نظارت بر برجام جهت عکس‌العمل مناسب نسبت به نقض توافق برجام، گفت: اگر پاسخ مناسبی به طرف مقابل داده نشود این مسئله حمل بر ضعف و ترس کشورمان خواهد شد و آن‌ها روز به روز گستاخ‌تر می‌شوند و فشار را بر مردم ما بیش‌تر می‌کنند.

ارسال نظرات