معرفی برترین های جشنواره سراسری بازی های بومی و محلی خواهران بسیج شمال کشور در سنندج

اختتامیه مسابقات ورزشی بازی‌های بومی محلی خواهران بسیجی شمال کشور و تجلیل از برترین‌ها با حضور ورزشکاران در دانشگاه کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۰۰۲۲
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳


به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، افسانه زینی وند مدیر ورزش خواهران سازمان بسیج ورزش کشور در اختتامیه جشنواره بازی های بومی محلی شمال کشور که در دانشگاه کردستان برگزار شد گفت: ورزش های بومی و محلی از قدیم مورد توجه مردم بوده و بخش مهمی از اوقات فراغت آنها را پر میکند و این گونه ورزش ها ریشه در فرهنگ اصیل و ملی میهن ما دارند که متاسفانه با ورود بازی های مدرن به فراموشی سپرده شده اند.

 

 

وی گفت : سازمان ورزش بسیج با هدف گسترش ورزش همگانی و بازی های بومی اقدام به جشنواره سراسری ورزش های بومی محلی به صورت متمرکز نموده است.

 

وی افزود: در این راستا، جشنواره بازی های بومی محلی خواهران بسیج کشور به مناسبت گرامیداشت 5400 شهید استان کردستان و شهیده مرجان نازقلچی به مدت سه روز با حضور 146 ورزشکار در 5 رشته اصلی و 4 رشته فرعی در مجموع 14 استان مرکز و شمال کشور، در دانشگاه کردستان برگزار شد.

 

زینی وند خاطر نشان کرد: تحقق تدابیر و منویات رهبری مبنی بر اشاعه و توسعه ورزش همگانی بین تمامی اقشار جامعه، ارتقاء روحیه نشاط و شادابی بین آحاد مردم به ویژه بسیجیان، کمک به جذب و سازماندهی بسیج ده ها میلیونی و ایجاد زمینه مناسب جهت حفظ و انسجام بسیجیان و تبادل فرهنگ ها ، آیین ها و رسووم اقوام ایرانی از اهداف برگزاری این جشنواره بوده است .

 

وی به عناوین کسب شده رشته های ورزشی اشاره کرد و گفت: در رشته ی دال پلان، مازندران اول، لرستان دوم، کردستان الف و کرمانشاه سوم مشترک شد، در رشته هفت سنگ ، مازندران اول، لرستان دوم، استان تهران و کرمانشاه سوم مشترک ، در رشته طناب کشی ، مرکزی اول، تهران دوم ،چهار محال بختیاری  سوم ، در ورزش سه گانه، مرکزی اول، کردستان الف دوم، زنجان و استان تهران سوم مشترک  و در رشته دارت، کرمانشاه اول، مازندران دوم، چهارمحال بختیاری سوم  حائز رتبه های برتر شدند.

 

زینی وند بیان داشت: نفرات برگزیده در رشته فرعی یک قل دو قل ،  کرمانشاه ، لرستان ، گیلان رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.، و در رشته فرعی هفت دور گوش ، ایلام اول، چهارمحال بختیاری دوم، اردبیل سوم ، در رشته فرعی لی لی ، لرستان اول، استان تهران دوم، تهران بزرگ سوم ، در رشته فرعی طناب زنی، تهران بزرگ اول، کرمانشاه دوم، مرکزی سوم شدند و همچنین کاپ اخلاق هم به استان زنجان تعلق گرفت.

 

نتایج تیمی استان های مرکزی، مازندران و کرمانشاه به ترتیب حایز رتبه های اول تا سوم شدند.


وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از سپاه بیت المقدس کردستان و ارگان های مربوطه گفت: با توجه به گستردگی بسیج، ورزش های بومی محلی که علایق ذوقی، هنری و فرهنگی اقوام مختلف را در بر می گیرد می تواند ورزش را در بین آحاد مردم همگانی کرد.

 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار