نیمی از بروز معلولیت ها ناشی از اختلالات ژنتیکی استکه با انجام آزمایشات لازم و همچنین مشاوره های قبل از ازدواج می توان از آن پیشگیری کود.
کد خبر: ۸۸۹۰۰۳۰
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل بهزیستی استان زنجان سخنران پیش از خطبه نمازجمعه شهر قیدار با بیان اینکه حل مشکلات جامعه بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست گفت: استفاده از ظرفیت جامعه و مشارکت مردمی عامل مهم در پیشبرد اهداف سازمان در تمامی حوزه ها خصوصاً بحث پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است.

محمد محمدی ،ضمن تشریح فعالیتهای بهزیستی در جمع نمازگزاران با اشاره به اینکه هزینه های آموزش و پیشگیری کمتر از درمان است، افزود: در سال 95 تعداد 470 هزار نفر با اعتبار 4 میلیارد و 500 میلیون ریال آموزش های لازم در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مهارت های زندگی را آموختند.

وی با اشاره به علل ایجاد معلولیت اظهار داشت: نیمی از بروز معلولیت ها ناشی از اختلالات ژنتیکی و نیمی دیگر تصادفات جاده ای است و 50 درصد مربوط به عوامل ژنتیکی که با انجام آزمایشات لازم و همچنین مشاوره های قبل از ازدواج می توان از آن پیشگیری نمود.

محمدی گفت:در سال 95 تعداد 85 درصد کودکان در سطح استان از نظر شنوایی مورد معاینه قرار گرفتند که از این تعداد 16 مورد دارای مشکل شنوایی بودند که بصورت رایگان با کاشت حلزون در داخل گوش مداوا شدند.

این مقام مسئول از برون سپاری ارائه خدمات بهزیستی به بخش خصوصی خبر داد و گفت : طبق اصل 44 قانون اساسی باید وظایف سازمانها به حیطه نظارت تقلیل پیدا کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد : یکی از شایع ترین علت نابینایی ، تنبلی چشم است که با آزمایش ساده قابل تشخیص بوده و به دنبال آن درمان های لازم نیز انجام می شود و در این راستا همه ساله در طرح پیشگیری از تنبلی چشم ، کودکان 3 تا 6 ساله مورد سنجش بینایی قرار می گیرند و سال گذشته نیز 42 هزار کودک مورد معاینه بینایی سنجی قرار گرفتند.

وی همچنین در حوزه مسکن گفت:از تعداد 2000 مسکن پیش بینی شده جهت ساخت برای جامعه هدف، تعداد 1750 مسکن ساخته و تحویل داده شده است و مابقی در دست اقدام است.

وی در پایان روند رو به رشد سالمندی در جامعه را یادآور شد و افزود:در این خصوی برنامه های آموزشی شیوه صحیح زندگی در سالمندی پیش بینی شده که از جمله این برنامه ها افتتاح بنیاد فرزانگان در شهرستان خدابنده خواهد بود.

ارسال نظرات