بازدید رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندر قند کشور از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان در شاهرود

رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندر قند کشور از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان در شاهرود بازدید کرد.
کد خبر: ۸۸۹۰۰۸۹
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر سید باقر محمودی رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندر قند کشور و هیئت همراه از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان(شاهرود) بازدید به عمل آوردند.

وی ضمن بازدید از مزارع تحقیقاتی و تولیدی چغندر قند منطقه میامی و کالپوش در جلسه ای با حضور رئیس ، مسئولین و کارشناسان مرکز اهداف و برنامه های کوتاه مدت،میان مدت و دراز مدت موسسه را بیان نمودند. ایشان ضمن ارائه گزارشی از موفقیتهای موسسه و شرکت دانش بنیان توسعه گیاهان قندی در تولید بذور چغندر قند، توسعه تکنولوژی بذور چغندر قند را عامل کلیدی در این زمینه اعلام نمودند.

همچنین تشکیل شرکت های دانش بنیان ، خصوصی سازی و برون سپاری را در زمینه تولید بذر چغندر قند مورد تاکید قرار دادند.

در این دیدار دکتر دزیانیان رئیس مرکز در سخنانی ضمن تشکر و قدردانی از حضور ریاست موسسه تحقیقات چغندر قند در استان، گزارشی از اقدامات مرکز در زمینه تحقیقات چغندر قند را بیان نمودند و برآمادگی مرکز جهت ایجاد مزارع پایش و تولید بذر چغندر قند در منطقه تاکید نمودند.

دکتر محمودی در ادامه در جلسه ای با شرکت کارشناسان کشاورزی منطقه شاهرود و میامی، اعضای خانه کشاورزر، کشاورزان پیشرو ، نماینده کارخانه قند شاهرود و روسای بخش های تحقیقاتی مرکز شرکت نمودند.

در این جلسه رئیس موسسه تحقیقات چغندر قند ضمن تاکید بر خودکفایی و خود اتکایی، بحث میزان تولید به ازاء مقدار آب مصرفی را در کشور بسیار مهم توصیف کردند.

بازدید رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندر قند کشور از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان در شاهرود 

وی ضمن اشاره به تاریخچه تولید بذر چغندر قند در کشور در طی 90 سال گذشته و سیر تحول تکنولوژی بذر در دنیا، اقداماتی نظیر تولید بذور مقاوم به خشکی با دوره رشد کوتاه،کشت نشایی، کشت زود هنگام،کشت پاییزه چغندر در مناطق گرمسیر و کم آبیاری را از برنامه های موسسه در زمینه چغندر قند عنوان نمودند.

سپس حاضرین در جلسه به بیان نظرات و مشکلات کشت چغندر قند در منطقه پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار