مراسم نخستین سالگرد تشییع و خاکسپاری شهید گمنام مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت سازمان بسیج در قم، با حضور جمعی از مردم و پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۰۱۰۶
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج به نقل از کوله بار، همزمان با شام غریبان شهادت امام جعفر صادق(ع)، آیین یکمین سالگرد خاکسپاری شهید بزرگوار بی نشان 15 ساله که سال 62 در منطقه عملیاتی خیبر در جزیره مجنون تفحص شده، با حضور جمعی از خانواده های معظم شهدا و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در مجتمع ولایت قم برگزار شد.
در این مراسم، حجت الاسلام هاشمی از کارشناسان مذهبی استان به بیان ویژگی های دوران امام صادق(ع) و همچنین روایاتی از سیره شهیدان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بخصوص شهید احمد(سعید) وکیلی ناطق و شکنجه و شهادت وی بدست ضدانقلاب در کردستان پرداخت.
 
این مراسم با اجرای کلیپ توسط بهمن باقری و نوحه خوانی و سینه زنی یکی از مرثیه سرایان در فضای باز مجتمع و در جوار مزار شهید گمنام همراه بود.
 
در مراسم فوق پایورانی از سپاه استان قم و نمایندگانی از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم و همچنین جمعی از زائران حرم کریمه اهل بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران نیز حضور داشتند.
 
یادآوری می شود، سال گذشته،بر اساس تصمیم ستاد تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام و مدافع حرم استان قم، تشییع پیکر مطهر هشت شهید والامقام، رأس ساعت ۹ صبح روز شنبه نهم مرداد همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) از مسجد امام حسن عسکری(ع) آغاز شد و پس از آیین باشکوه تشییع و طواف در حرم مطهر و همچنین اقامه نماز توسط آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، به سمت محل‌های خاکسپاری در پادگان شهید شهید مصطفی خمینی(ره)، اردوگاه ولایت و قطعه ۳۱ بهشت معصومه(س) انتقال داده شد.

 

 

 

 

 

 

 

 


ارسال نظرات