مدیر تعلیم و تربیت سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: استان‌های کشور کلان ظرافت‌های منطقه‌ای، فردی و بومی را تعیین کنند و در اجرای حلقه‌های صالحین نوآوری داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۹۰۱۱۲
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج،محمدعلی اسلامی، مدیر تعلیم و تربیت سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور درباره روند کیفی سازی حلقه‌های صالحین در کشور گفت: اساس حلقه‌های صالحین امسال این است که پیامد محور و خروجی محور باشد؛ یعنی استان‌های ما باید اعلام کنند که حلقه‌های آنان در فلان کار فرهنگی موثر بوده و درباره میزان تاثیرگذاری آن به ما گزارش دهند.

وی ادامه داد: حتی وقتی در بیمارستان‌های صحرایی امداد و درمان انجام می‌شود، حلقه‌های صالحین نیز تشکیل می‌شود و این حرکت خود یک حلقه صالحین است.

اسلامی، با بیان اینکه باید امسال تمام استانها در مسیر اقدامات موثر در حوزه‌های مختلف وارد شده و در این زمینه برنامه اجرا کنند، تصریح کرد: استان‌ها باید بررسی کنند تا مشخص شود که حلقه‌های زیر نظرشان چگونه هستند و کدام بهتر یا ضعیف‌تر فعالیت می‌کنند تا آنان که ضعیف‌تر هستند را ارتقاء دهند و حلقه‌های قویتر را تشویق کنند.

 

وی در ادامه افزود: استان‌ها با الگوهایی که معرفی می‌کنند، می‌توانند رقابت را در میان حلقه‌ها ایجاد کنند تا به این شکل کیفیت حلقه‌های صالحین نیز بالاتر برود.

مدیر تعلیم و تربیت سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با تاکید بر اینکه استان‌ها ظرافت‌های منطقه‌ای، فردی و بومی را تعیین کنند، متذکر شد: در این باره به عنوان مثال استان لرستان اعلام کرده که با توجه به وضعیت استان برنامه‌ای را مدنظر قرار می‌دهد که برای این استان بهتر جواب می‌دهد.

وی تاکید کرد: دست استان‌ها در جزئیات اجرای برنامه باز است و در اجرای آن نیز ما به آنان همفکری و مشورت می‌دهیم.

این مقام مسئول به موضوع مباحث اسوه، الگو و مباحث تشویقی در کنار فعالیت استان‌ها در حلقه‌های صالحین اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها به شکل مرتب برای ما ارسال می‌شود؛ بر اساس چارتی که ما داریم، در هر ماه دو حلقه میان مربیان و متربیان وجود دارد اما در یک سری استان‌ها حلقه‌ها فعال‌تر هستند و تعداد بیشتری حلقه برگزار می‌کنند.

اسلامی، تصریح کرد که برای استان‌های ضعیف‌تر یک حلقه صالحین در نظر گرفته‌ایم و به آنان فرصت می‌دهیم تا خود را تقویت کنند و با الگو برداری از استان‌های موفق، آنان نیز بتوانند به موفقیت برسند؛ البته در کنار آنان دوره‌های هماهنگ سازی میان اعضای حلقه برگزار خواهد شد.

وی درباره راهکار پربار شدن حلقه‌های صالحین بیان کرد: به این منظور قرار بر این شده تا در کنار برگزاری حلقه اساتیدی نیز حضور داشته باشند و ارکان تربیتی، معرفتی، بصیرتی فرد را بالا ببرند؛ به فرد نگاه تربیتی مفید دهند تا در حلقه موثر باشد و بتواند با توانایی حاصل شده تعدادی از افراد را مدیریت کند.

مدیر تعلیم و تربیت سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از استان‌ها در زمینه استفاده از اساتید موفق بوده‌اند؛ به عنوان نمونه استان‌هایی مانند سمنان یا یزد بر روی صالحین تمرکز دارد، خراسان جنوبی با وجود محرومیت‌هایی که دارد، یکی از استان‌هایی است که از کتاب سال میان اعضای حلقه صالحین مسابقه برگزار کرده، و این موضوع یک نوآوری در اجرای حلقه صالحین است

ارسال نظرات