خبرهای داغ:
مراسم یادبود ۱۵۰ شهید شهرک شهدای قم با حضور سردار حسین کاجی و علی مالکی نژاد از راویان دفاع مقدس، حجت الاسلام مهدی بهداروند رییس کمیته تاریخ شفاهی و خاطره نگاری طلاب و همچنین مردم شهید پرور شهرک شهدای قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۰۱۱۸
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، مراسم یادبود 150 شهید شهرک شهدای قم با حضور سردار حسین کاجی و علی مالکی نژاد از راویان دفاع مقدس، حجت الاسلام مهدی بهداروند رییس کمیته تاریخ شفاهی و خاطره نگاری طلاب و همچنین مردم شهید پرور شهرک شهدای قم شب گذشته در مسجد امام موسی بن جعفر(ع) این شهرک برگزار شد.

بر اساس این گزارش، علی مالکی نژاد در ابتدا به تبیین تأثیر شهدا بر حلقه های صالحین پرداخت و گفت: در جمع هایی که نام و یاد شهدا باشد، خود به خود افراد به سمت و سوی معنویت کشانیده می شوند؛ امروزه برخی خانواده ها نه تنها نسبت به تربیت و شهدایی بار آوردن فرزندان خود آنچنان که باید اهتمام نمی ورزند، بلکه آنها را با فضای مجازی تنها گذاشته اند تا دشمن به تربیت آنها بپردازد.

روایتگر دفاع مقدس با اشاره به اینکه برخی فیلم ها که درباره دفاع مقدس ساخته می شود در واقع مقام شهدا را پایین می آورد، اظهار داشت: اینگونه نبوده که دو یا چند تانک قراضه پشت خاکریز باشد و بچه های جبهه انقلاب اسلامی با چند فریاد «الله اکبر» به آن سو بروند و جنگ را به نفع خود تمام کنند؛ باید بدانیم که جبهه عراق تا دندان مسلح بودند و بسیاری از کشورهای قدرتمند دنیا از آن پشتیبانی می کردند تا جایی که گویی اسلحه هایشان به دریایی از مهمات وصل است.

وی ادامه داد: در پاسگاه زید گاهی پیش می آمد که افراد چند شبانه روز روزه می گرفتند، اما ماشین حمل افطاری نمی توانست خود را به آنان برساند؛ آنهایی که شهید شده اند قطعاً خالصانه بندگی خداوند را به جا می آوردند؛ متأسفانه امروزه در برخی از شهرها مشاهده می شود که جمع می شوند تا روزه خواری کنند، اینها باید بدانند که حق شهدا روزی آنان را خواهد گرفت.

مالکی نژاد خاطرنشان کرد: امروزه دشمن به دنبال از بین بردن فرهنگ شهادت در جامعه است که از جمله اقداماتشان می توان به خارج کردن مهر تربت کربلا و جایگزین کردن سنگ صیقل یافته به جای آن اشاره کرد؛ بنابراین باید هوشیار باشیم تا دشمنان نتوانند سیره و روش عاشورایی زندگی کردن را از ما بگیرد.

حل مشکلات در زندگی ها مبتنی بر نزدیک شدن به سیره شهدا است

سردار حسین کاجی در ادامه با اشاره به اینکه حل مشکلات در زندگی ها مبتنی بر نزدیک شدن به سیره شهدا است، عنوان کرد: در روایات آمده است که هنگامی که حضرت زهرا(س) می خواستند ذکر بگویند، پیامبر اکرم(ص) به ایشان فرمودند «برای ذکر گفتن از تربت شهید استفاده کن» و اولین تسبیح را برای حضرت(س) از تربت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) درست کردند.

روایتگر دفاع مقدس با بیان اینکه رسیدن به درجه و جایگاه شهدا مقدماتی می خواهد، ابراز داشت: اگر می بینیم که جعفر حیدریان شهید شد، برای این است که در خانواده ای رشد یافت که پدر آن خانواده برای دفاع از مرجعیت در روز 15 خرداد شمشیر به دست به قم آمد و یا اینکه همیشه در خانه شان مجلس عزای امام حسین(ع) برگزار می شد؛ اینها سبب شد تا به سردار بی بدیل بزرگی تبدیل شود که امروزه الگوی بسیاری از جوانان مؤمن و متدین است.

وی افزود: اگر شهدا به درجه رفیع شهادت رسیده اند، دلیلش این بوده که از کودکی زیر نظر اساتید اخلاق برجسته رشد کرده اند؛ امروزه خانواده ها باید بدانند که اگر می خواهند فرزندشان عاقبت بخیر شود، باید میان آنها و روحانیت پیوند برقرا کرده و آنها را ولایت پذیر بار بیاورند.

کاجی در پایان با شاره به اینکه شهر مقدس قم 120 شهید زن دارد، یاد آور شد: متأسفانه امروزه فرهنگ شهادت برای جامعه بسیار کم بیان می شود؛ باید برای جوانان نقل کنیم که انسان به علاوه خداوند به هر درجه والایی که مد نظرش است، خواهد رسید.
ارسال نظرات