خبرهای داغ:
فرشته روح افزا:

فراکسیون زنان صلاح خانواده را در نظر بگیرد

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان در واکنش به پیگیری فراکسیون زنان مجلس در حذف قانون اجازه همسر گفت: از این نمایندگان خواهانیم که اینقدر غیرمتخصصانه و غیرکارشناسانه و با تنگ نظری های غرب گرایانه این قضیه را پیگیری نکنند و صلاح خانواده را در نظر بگیرند.
کد خبر: ۸۸۹۰۱۸۹
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، فرشته روح افزا، عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان  با اشاره به اقدامات اخیر فراکسیون زنان مجلس برای تغییرات در برخی از قوانین بالادستی حوزه زنان گفت: به نظر می رسد نمایندگان این دوره از مجلس شورای اسلامی، بویژه فراکسیون زنان به صورت غیرتخصصی وارد این بحث شده اند و امیدواریم که در این موقعیت، با درایت و پشتوانه تحقیقاتی بیشتری تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

وی با اشاره به حذف اجازه همسر افزود: آیا نمایندگان مجلس می دانند که با حذف این قانون به چه میزان آمار طلاق و اختلافات خانوادگی بالا می رود؟ چه خوب است کسانی که کاملا قوانین غربی و به تبع آن اندیشه های غربی را تقلید می کنند ببینند که آیا در غرب که این فضا ایجاد شده، همه مشکلات حوزه زن و خانواده حل شده است؟

روح افزا با انتقاد از عملکرد فراکسیون زنان مجلس نیز گفت: متاسفانه زنانی وارد مجلس شدند که در حوزه زن و خانواده اشراف ندارند و عواقب تصویب این قانون را پیش بینی نمی کنند، این قانون در شهرستان ها و روستاها هم عواقب وخیم تری خواهد داشت، در برخی از این مناطق زنان جلی می شوند اما مردان زیر بار قوانین این چنینی نمی روند، پس مشکلات بیشتر می شود.

وی ادامه داد: با این کار زمینه اختلاف افکنی در خانواده بیشتر می شود و آمار طلاق بالا می رود و به این فراکسیون به جای ارائه و پیگیری طرح برای کاهش طلاق، با پیگیری طرح های ناپخته ی این چنینی، مشکلات و اختلافات خانوادگی را دامن می زند.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان اظهار کرد: ما ادعا نداریم که در این زمینه آسیبی وجود ندارد، ممکن است چند نمونه هم باشد که مردی از این اختیار درست استفاده نکرده است و لازم است برای رفع این موارد و مشکلات تبصره هایی نوشته شود تا قضایا حل شود اما اینکه بخواهیم برای رفع چند مورد مشابه کل قانون را حذف کنیم، مشکلات و اختلافات خانوادگی بیشتر می شود.

 وی ادامه داد: اگر این قانون به تصویب برسد و اجازه مرد لازم نباشد، احتمالا مرد بگوید وقتی هیچ کاره ام و جایگاهی ندارم چرا نفقه بدهم، در آن صورت زن مجبور است که اشتغال داشته باشد اما در کشور ما که توانمندی ایجاد اشتغال برای مردان را به صورت صد در صد ندارد چه برسد به زنان، چه وضعیتی در خانواده ها حاکم می شود؟

روح افزا ادامه داد: در مورد سفرهای خارجی یک بحث دیگر که پیش می آید، هزینه سفر است، در حالیکه اکثر زنان ما شاغل نیستند که خودشان خرج سفر را بدهد، هزینه ای که به خانواده تحمیل می شود، چالش دیگری را به خانواده بار می کند در حالیکه با وضع قوانین باید کاری کرد که زن و مرد بهم نزدیک بشوند.

وی تاکید کرد: بهتر است به جای این قانون، قانون مهارت تعامل بین زن و مرد آموزش داده شود که اگر زن خواست حضور اجتماعی داشته باشد و یا به مسافرتی برود، بداند تا چه اندازه اختیار دارد، همانطور که الان هم خانم های مذهبی ای هستند که در جامعه فعالند و در کنار آن، در حال حاضر 60 درصد رشته های  دانشگاهی را زنان کسب کرده اند.

اعضای فراکسیون زنان در حوزه زن و خانواده اشراف ندارند

این کارشناس حوزه زنان تصریح کرد: این قانون مخالف حکم اسلام و قرآن است که قطعا علمای ما و خانواده های متعهد ما مخالفت می کنند و آثار اجتماعی این بحث بسیار سوء است، نمایندگان ما لازم است دقت کنند که این قانون فقط برای یک شهر یا چند محله نیست، بلکه برای کل کشور است و به نظر می رسد که چشم انداز درست و قوی ای پشت این قضیه وجود ندارد و قصد دارند که این طرح بسیار غیرمتخصصانه و غیرکارشناسانه را بدون هیچ گونه تحقیقی، با اقتباس از غرب  در جامعه ما پیاده کنند.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: در خانه بالاخره یک نفر باید حرف نهایی را بزند و تصمیم گیرنده باشد، طبق قوانین اسلامی این اختیار در دست مردان است و به دلیل اطاعات و تمکین زن، مردان به زنان نفقه می دهند، اگر این تمکین نباشد، نفقه هم قطع می شود، ظاهرا در پیگیری این فراکسیون به این بعد قضیه نیز توجه نشده است.

وی ادامه داد: آیا این ها پیش بینی کرده اند که اگر این قانون تصویب شود و مردان هم به زنان نفقه ندهند، دولت می تواند این بودجه را تامین کند؟ چه آسیب هایی به خانواده وارد می شود؟ به نظر می رسد که این نمایندگان نمی دانند این قانون به نفع زنان جامعه ما نیست.

روح افزا در پایان نیز گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فراکسیون زنان می خواهیم که اینقدر غیرمتخصصانه و غیرکارشناسانه و با تنگ نظری های غرب گرایانه این قضیه را پیگیری نکنند و صلاح خانواده را در نظر بگیرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار