صندوق بین المللی پول اعلام کرد، رشد اقتصادی عربستان در سال جاری میلادی به دلیل افت قیمت نفت «نزدیک به صفر» خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۹۰۲۴۷
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، صندوق بین المللی پول اعلام کرد، رشد اقتصادی عربستان در سال جاری میلادی به دلیل افت قیمت نفت «نزدیک به صفر» خواهد بود.

صندوق بین المللی پول، با اشاره به کاهش تولید اوپک، ابهام در مورد آینده قیمت نفت و اصلاحات ساختاری ای که عربستان برای کاهش وابستگی به نفت در حال انجام آنهاست، پیش بینی خود از میزان رشد اقتصادی عربستان را از 0.4 به 0.1 کاهش داده است. صندوق بین المللی پول همچنین پیش بینی خود از رشد بخش غیرنفتی عربستان را از 2.1 به 1.7 درصد کاهش داده است.

افت قیمت نفت و سیاست های ریاضتی در حال تضعیف اقتصاد عربستان است. رشد اقتصادی عربستان در سه ماهه نخست سال جاری میلادی برای اولین بار از سال 2009 شاهد رشد منفی بود و این نشان دهنده عمق چالش های اقتصادی ای است که محمد بن سلمان، ولیعهد جدید عربستان و طراح اصلی طرح کاهش وابستگی به نفت این کشور با آن مواجه است.

صندوق بین المللی پول همچنین پیش بینی کرده که کسری مالی عربستان از 17.2 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال گذشته، امسال به 9.3 درصد برسد.

صندوق همچنین از دولت سعودی خواسته تا «با روندی تدریجی تر قیمت (حامل های انرژی) را افزایش دهد تا به خانوارها و شرکت های تجاری فرصت بیشتری برای تطبیق خود با شرایط جدید بدهد.»

ارسال نظرات